Медиа-контентті визуализациялау БАҚ тұрақтылығы үшін оқырманның шынайы құрметіне қол жеткізу тәсілі ретінде

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2022.v63.i1.11

Аннотация

Визуализация – қазіргі журналистиканың тенденциясы. БАҚ уақыт өткен сайын көбірек мәтіндік және визуалды мазмұнға бірдей назар аудара бастады. Бұл өсу үрдісімен ғана емес, көрерменнің сұранысынан да туындап отыр. Сондықтан да көрнекі (визуалды) мазмұнды мәтінді қабылдаудың ерекшеліктері осы мақалада қарастырылатын өзекті мәселе болып табылады.

Зерттеудің негізгі мақсаты – көрнекі медиа материалды, атап айтқанда, баспасөздегі материалды аудиторияның қабылдау ерекшеліктерін және контентті визуализациялау арқылы БАҚ-тың аудиторияға манипуляциялық әсер ету жолдарын анықтау.

Зерттеу барысында қойылған мақсаттарға жету үшін аудиторияның көрнекі мазмұнды мәтінді қабылдауының сипаттамалық түрлерін және оны аудиторияның таңдауына әсер ететін негізгі факторларды анықтау және теориялық білімді практикалық нәтижелермен салыстыру міндеттері қойылады, сонымен қатар зерттеулер өз шешімін табады.

Мақаланың теориялық негізін көрнекі коммуникация саласындағы ғылыми зерттеулердің нәтижелері құрайды. Тәжірибелік зерттеулер социологиялық сауалнаманы қолдану арқылы жүргізілді, онда аудитория қызығушылықтарының бағыттары анықталды. Зерттеудің теориялық маңыздылығы – көрнекі мазмұнды мәтінді қабылдау ерекшеліктерін анықтау. Тәжірибелік маңыздылығы «Журналистика» мамандығы бойынша жоғары оқу орындарының оқу үдерісінде алынған нәтижелерді мерзімді басылымдар мен интернет-басылымдардың практикалық журналистерінің нақты өмірде қолдануында.

Зерттеу нәтижелері бүгінгі күні көрнекі бөлік – журналистік материалдың ажырамас құрамдас бөліктерінің бірі екенін көрсетті. Әсіресе, баспа басылымдары, олардың электронды нұсқалары және тәуелсіз интернет-басылымдар үшін, оларда тек мәтін арқылы ғана емес, оқиға барысы немесе мәселе туралы айту өте қажет. Визуализация процесі аудитория үшін де, журналистер үшін де маңызды, өйткені көрнекі бөлік мазмұнды түсінуді жеңілдетеді. Дизайнерлер немесе журналистер қолданатын креативті тәсілдердің арқасында, бейне материалды ұсыну жаңа медиа аудиториясын тартады.

Кілт сөздер: БАҚ, визуализация, имидж, мерзімдік басылымдар, интернет, психологиялық әсер, манипуляциялық әсер.

Библиографиялық сілтемелер

Ершов Ю.М. (2019) Переосмысление журналистской подготовки в контексте визуального мышления. Вестник НГУ. Серия: История, филология, 6, 10-13.
Леонович Я.В. (2019) Феномен визуальной коммуникации в современной интернет-среде. Интеллект. Инновации. Инвестиции, 1, 73-76.
Некляев С.Э. (2010) Инфографика: принципы визуальной журналистики. Вестник МГУ, 2, 3-7.
Неренц Д.В. (2019) Визуализация дата-материалов в современных СМИ как способ привлечения аудитории. Вестник РГГУ. Серия: Литературоведение. Языкознание. Культурология,9, 78-83.
Симакова С.И. (2015) Влияние новых технологий на визуальный контент журналистских материалов. Вестник Челябинского государственного университета. Филология. Искусствоведение, 5 (360), 163–169
Симакова С.И. (2017) Визуализация в СМИ: вынужденная необходимость или объективная реальность? Вестник Самарского университета. История, педагогика, филология, 1(2),135-139.
Симакова С.И. (2017) Клиповизация мышления у молодежи как следствие развития визуальных коммуникаций в сми. Знак: проблемное поле медиаобразования, 2 (24), 107-118.
Шевченко В.Э. (2013) Эффективность восприятия медиаинформации: визуализация контента. Информационная безопасность регионов,2(13),45-51.
Шевченко В.Э. (2014) Визуальный контент как тенденция современной журналистики. Электронный научный журнал «Медиаскоп»,4.
Шестов Б.Н. (2017) Способы манипулятивного воздействия посредством визуализации данных в современных СМИ. Электронный научный журнал «Медиаскоп»,4.
Юфкина C. Б.(2015) Инфографика как конвергентный жанр в современных СМИ. Огарёв-Online, 7, 1-7.
Cuihua Shen, Mona Kasra (2019)Fake images: The effects of source, intermediary, and digital media literacy on contextual assessment of image credibility online, 21(2),438–463.
Kitsa M. (2019) Design of the newspaper as an important factor in attracting young audience. Медиаобразование, 59(1), 49-60.
Mazhar B. (2017) Effects of Photojournalism on Reader’s Exposure and Retenon. Global Media Journal, 28(71).
Pettersson P. (2002) Image Manipulation. Media and education. University of Adam Mickiewicz, Poznan.
Rössler, P., Bomhoff, J., Haschke, J., Kersten, J. & Müller, R. (2011). Selection and impact of press photography. An empirical study on the basis of photo news factors. , 36(4), 415-439. https://doi.org/10.1515/comm.2011.021
Sangseok Lee,Junyong In. (2017) Statistical data presentation. Korean J Anesthesiol, 70(3),267–276.
Sri Syamsiyah Lestari Sjafiie, Sri Hastjarjo, Widodo Muktiyo, Pawito (2018) Graphic Visualization in Printed Media: How Does the Use of Technology Influence Journalism Culture. Malaysian journal of communication, 34(4),373-385.
Stephanie Coffaney (2011) Photo Manipulation in the Media https://core.ac.uk/download/pdf/19153916.pdf
Thomas E. Powell,Hajo G. Boomgaarden,Knut De Swert,Claes H. de Vreese (2015) Journal of communication, 6(65), 997-1017.
Webber, N. R., Shawcross, M., Edwards, D., Reinsvold, R., & Zhen, J. (2020, March). Data (mis) visualization and its impact on academic advancement and public understanding [Panel]. Society for the Academic Study of Social Imagery, Greeley, CO, United States.

Электронные ресурсы:
Издание «Деловой Казахстан» (2021, апрель 2). Режим доступа: https://pressa.ru/ru/reader/#/magazines/delovoj-kazahstan/issues/12-2021/pages/1/
Издание «Капитал» (2021,сентярь 16). Режим доступа: https://kursiv.kz/sites/default/files/pdf/2021-09/kursiv_35_903.pdf
Издание «Время» (2021,октябрь 27). Режим доступа: https://time.kz/articles/Infografika/2021/10/27/poshli-na-vzlyot

References:
Ershov Ju.M. (2019) Pereosmyslenie zhurnalistskoj podgotovki v kontekste vizual'nogo myshlenija. [Rethinking journalism training in the context of visual thinking]. Vestnik NGU. Serija: Istorija, filologija, 6,10-13.
Leonovich Ja.V. (2019) Fenomen vizual'noj kommunikacii v sovremennoj internet-srede. [The phenomenon of visual communication in the modern Internet environment]. Intellekt. Innovacii. Investicii,1,73-76.
Simakova S.I. (2017) Vizualizacija v SMI: vynuzhdennaja neobhodimost' ili ob’ektivnaja real'nost'?[Visualization in the media: a compulsory necessity or an objective reality?]. Vestnik Samarskogo universiteta. Istorija, pedagogika, filologija, 1, 135-139.
Shestov B.N. (2017) Sposoby manipuljativnogo vozdejstvija posredstvom vizualizacii dannyh v sovremennyh SMI. [Methods of manipulative influence through data visualization in modern media]. Electronic scientific journal «MediaScope», 4.
Shevchenko V.E. (2013) Vizual'nyj kontent kak tendencija sovremennoj zhurnalistiki. [Visual content as a trend in modern journalism]. Electronic scientific journal «MediaScope», 4.
Nekljaev S.Je. (2010) Infografika: principy vizual'noj zhurnalistiki. [Infographics: Principles of Visual Journalism]. Vestnik MGU, 2, 3-7.
Nerenc D.V. (2019) Vizualizacija data-materialov v sovremennyh SMI kak sposob privlechenija auditorii. [Visualization of data materials in modern media as a way to attract an audience]. Vestnik RGGU. Serija: Literaturovedenie. Jazykoznanie. Kul'turologija,9, 78-83.
Simakova S.I. (2015) Vlijanie novyh tehnologij na vizual'nyj kontent zhurnalistskih materialov. [Impact of new technologies on the visual content of journalistic materials]. Vestnik Cheljabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologija. Iskusstvovedenie, 5(360),163–169.
Simakova S.I. (2017) Klipovizacija myshlenija u molodezhikak sledstvie razvitija vizual'nyh kommunikacij v smi. [Clipping of thinking in young people as a consequence of the development of visual communications in the media.]. Znak: problemnoe pole mediaobrazovanija, 2 (24), 107-118.
Shevchenko V.Je. (2013) Jeffektivnost' vosprijatija mediainformacii: vizualizacija kontenta [Effectiveness of media perception: content visualization]. Informacionnaja bezopasnost' regionov,2(13),45-51.
Jufkina C. B.(2015) Infografika kak konvergentnyj zhanr v sovremennyh SMI [Infographics as a convergent genre in modern media]. Ogarjov-Online, 7, 1-7.
Cuihua Shen, Mona Kasra (2019)Fake images: The effects of source, intermediary, and digital media literacy on contextual assessment of image credibility online, 21(2),438–463.
Kitsa M. (2019) Design of the newspaper as an important factor in attracting young audience. Медиаобразование, 59(1), 49-60.
Mazhar B. (2017) Effects of Photojournalism on Reader’s Exposure and Retenon. Global Media Journal, 28(71).
Pettersson P. (2002) Image Manipulation. Media and education. University of Adam Mickiewicz, Poznan.
Rössler, P., Bomhoff, J., Haschke, J., Kersten, J. & Müller, R. (2011). Selection and impact of press photography. An empirical study on the basis of photo news factors. , 36(4), 415-439. https://doi.org/10.1515/comm.2011.021
Sangseok Lee,Junyong In. (2017) Statistical data presentation. Korean J Anesthesiol, 70(3),267–276.
Sri Syamsiyah Lestari Sjafiie, Sri Hastjarjo, Widodo Muktiyo, Pawito (2018) Graphic Visualization in Printed Media: How Does the Use of Technology Influence Journalism Culture. Malaysian journal of communication, 34(4),373-385.
Stephanie Coffaney (2011) Photo Manipulation in the Media https://core.ac.uk/download/pdf/19153916.pdf
Thomas E. Powell,Hajo G. Boomgaarden,Knut De Swert,Claes H. de Vreese (2015) Journal of communication, 6(65), 997-1017.
Webber, N. R., Shawcross, M., Edwards, D., Reinsvold, R., & Zhen, J. (2020, March). Data (mis) visualization and its impact on academic advancement and public understanding [Panel]. Society for the Academic Study of Social Imagery, Greeley, CO, United States.

Electronic resources:
«Business Kazakhstan» edition (2021, April 2). Access mode: https://pressa.ru/ru/reader/#/magazines/delovoj-kazahstan/issues/12-2021/pages/1/
«Capital» Edition (2021, September 16). Access mode: https://kursiv.kz/sites/default/files/pdf/2021-09/kursiv_35_903.pdf
Edition «Time» (2021, October 27). Access mode: https://time.kz/articles/Infografika/2021/10/27/poshli-na-vzlyot

Жүктелулер

Жарияланды

2022-03-30