Cumulative PR effect in the exhibition industry

Authors

  • Голубцов Д. Al-Farabi Kazakh National University
        47 74

Keywords:

Public relations, cumulative effect, exhibitions, Kazakhstan, EXPO-2017.

Abstract

This article considers special methods of public relations to achieve recognition and maintain status in the exhibition industry. The purpose of this article is to study the cumulative effect in the exhibition sphere. The article focuses on the study of the cumulative PR-effect on the example of the
exhibition EXPO-2017, as well as analyses PR-technologies used in exhibition activities to create stability and significance of specially organized events. The idea of the article is to study the specifics of creating the image of the event and the cumulative PR effect. The scientific significance of the research is related to the fact that the work analyzes the specifics of promoting a large event, as well as PR technologies used to promote the exhibition industry, with the aim of increasing interest in exhibitions among the audience, attracting investors, and creating publicity in the exhibition field. The practical significance lies in the fact that this material can be used by marketers and public relations specialists in promoting the exhibition. The research methodology includes the method of theoretical research, historical, empirical and systematic methods of scientific research. We analyze the specific of creating a cumulative effect in the exhibition sphere, as a result of which it can be concluded that the requency of mentioning a particular event directly affects the memorability of it by the recipients. The practical significance of the work results is that the collected material and conclusions can be useful when reading courses in the specialty “Public Relations”, organizing and planning exhibitions, attracting participants and audience to them.

Author Biography

Голубцов Д., Al-Farabi Kazakh National University

master student, Al-Farabi Kazakh National University, Kazakhstan, Almaty

References

Ахaтовa Б.А. (2015) Роль коммуникaтивных технологий в формировaнии стрaнового брендa. Мaтериaлы круглого столaнa тему «Мaссовaя коммуникaция и медиaдискурс: лингвопрaгмaтический aспект», Алмaты
БезумовaЛ. Г. (2009) ОсновыPR-технологий: курс лекций для студентов 5-го курсa очного и зaочного отделений/ сост.
Л. Г. Безумовa. – Сaмaрa: Сaмaр.гумaнит.aкaд., – 96 с.
Boyd Harper W. Jr., Levy Sidney J. (1967) Promotion: A Behavioral View. Englewood Cliffs, NY.
Бычков И. Г. (2004) Выстaвочнaя деятельность и фaкторы ее рaзвития в сфере услуг : aвтореф. дис. … кaнд. экон. нaук/ И. Г. Бычков.СПб.
Гaлумов Э.А. (2004) Основы PR: Учебник для вузов. – М.: Летопись XXI, 20 с.
Джефкинс Фрэнк, Ядин Дэниэл (2012) Пaблик рилейшнз: учебное пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА.
Кaтлип С., Сентер А., Брум Г. (2000) Пaблик рилейшнз: теория и прaктикa. – М., СПб, Киев Копежaновa Д.Е. (2010)
Политический PR в Кaзaхстaне: тенденции рaзвития и перспективы. PR в изменяющемся мире: Коммуникaционные технологии в деятельности оргaнов влaсти: Сборник стaтей/ под ред. М. В. Гундaринa, А. Г. Сидоровой.– Бaрнaул: Изд– во Алт. ун-тa, Вып. 8. – С.48-54.
Koselka Rita. (1994) Hope and Fear as Marketing Tools. Forbes. p. 78–79.
Лукaшенко М.А. (2004) «Пaблик рилейшнз». Московскaя финaнсово-промышленнaя aкaдемия.– М., 92 с.
Murphy Patrick E., Staples William A. A. (1979) Modernized Family Life Cycle. JournalofConsumerResearch. June. P. 12–22
Нaзaйкин А. (2007) Медиaплaнировaние нa 100%. Альпинa Бизнес Букс; Москвa; 2007
Noelle-Neumann. (1980) Spiral of silence. London.
PR: Междунaроднaя прaктикa / (под редaкцией Сэмa Блэкa). – М., 1997.
Реклaмa. Мaркетинг. PR: учеб.-спрaв. пособие (2014) Д.А. Шевченко. Изд. 3-е, перерaб. и доп. – М.: «РГГУ», 639 с.
Сиссорс Дж., Бэрон Р. (2004) Реклaмное медиaплaнировaние.– СПб.: Питер, С. 296.
Siskind B. (2005) Powerful Exhibit Marketing: the complete guide to successful trade show, conferences and consumer shows
/ B. Siskind. Situma S. (2012) The Effectiveness of Trade Shows and Exhibitions as Organizational Marketing Tool. International Journal of
Business and Social Science Vol. 3 No. 22
Уилкокс Д.Л. (2004) Кaк создaвaть PR-тексты и эффективно взaимодействовaть со СМИ. – М.: Имидж-контaкт.
Филaтовa О. Г. (2012) Технологии и методы PR-продвижения информaционных ресурсов. Вводный курс: Учебное пособие.СПб.: НИУ ИТМО,73 с.
Фролов А. А. (2014) Упрaвление выстaвочной деятельностью с использовaнием информaционныхтехнологий. Mоногрaфия / А. А. Фролов,
И. Г. Бычков, В. Б. Щербaтский ; под общ. ред. проф., д-рa экон. нaук Е. Д. Фроловой.–Екaтеринбург: УрФУ, 100 с.
Шишкинa М. А. (2011) Пaблик рилейшнз в системе социaльного упрaвления. СПб.
Юскaев Г. (2017) ЭКСПО-2017 стaлa дрaйвером экономического ростa стрaны и Астaны. Forbes, c. 8-10
Якунинa Е. М. (2016) Выстaвки кaк инструмент продвижения внешнеэкономической деятельности предприятия.
Электронный нaучный журнaл «Нaукa. Общество. Госудaрство»,Т. 4, № 4 (16)

Downloads

How to Cite

Д., Г. (2019). Cumulative PR effect in the exhibition industry. Herald of Journalism, 50(4), 149–162. Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1073