PR and advertizing – inseparable part of journalism
Keywords:
do PR, advertisement, communication, media, media ad- vertising.Abstract
In this article the interrelation and similarity inseparable with journal- ism public relations and advertizing is considered. Mass media plays huge role in public relations process. By means of mass media PR managers can provide communicativeness of work and popularity of the company.
References
1 Бекболатұлы Ж. Қазақстандағы жұртшылықпен байланыс (PR) мамандығының бүгіні мен ертеңі//әл-Фараби атын- дағы ҚазҰУ хабаршысы. Журналистика сериясы. №2 (30), 2011. 111-бет.
2 Ибраева Г.Ж. PR и перспективы его развития в Казахстане: история развития PR в Казахстане//Журналистика и журналистское образование в современном мире: идеи, концепции, новые технологии. Материалы международной научно- практической конференции. – Алматы. 30 мая, 2007.
3 Сұлтанбаева Г. Қоғаммен байланыс саласында білім берудің проблемалары//Қазақстандағы PR мен БАҚ. – Алматы: Елнұр, 2006. 14-бет.
4 Әбілқасымов Б. Алғашқы қазақ газеттері. – Алматы: Ғылым, 1972.
5 Пашенцев Е.Н. Паблик рилейшнз: от бизнеса до политики. – М., 2000. 195-с.
6 Пресса и PR: любить, нельзя ненавидеть/ Эксперт Сообщение (спец выпуск), 23.10.2004.
7 Шыңғысова Н. Журналистика социологиясы. – Алматы: Қазақ университеті, 2010.
8 www.medianet.kz
References
1 Bekbolatuli Zh. Kazakhstandagi zhurtshilikpen bailanis (PR) mamandiginin bugingi men erteni //al-Farabi atindagi KazUU khabarshisi. Zhurnalistika seriyasi. . №2 (30), 2011. 111-bet.
2 Ibraeva G. Zh. PR I perspektivy ego razvitiya v Kazakhstnae: istoriya razvitiya PR v Kazakhstane //Zhurnalistika I zhurnal- istskoe obrazovanie v sovremennom mire: ideyi, koncepcii, novye tekhnologii. Almaty. 30 maya
3 Sultanbaeva G. Kogammen bailanis salasinda bilim berudin problemalari//Kazakhstandagi PR men BAQ. – Almaty: Elnur, 2006. – 14-b.
4 Abilkasimov B. Algashki kazkakh gazetteri. – Almaty: Gylym, 1972.
5 Pashantsev E.N. Pablik Rileyshnz: ot biznesa do politiki. – M., 2000. 195-s.
6 Pressa I PR: lubit, nelzya nenavidet /Expert Soobshenie (spec vypusk), 23.10.2004.
7 Shyngysova N. Zhurnalistika Sociologiyasi. Kazakh universiteti, 2010.
8 www.medianet.kz
2 Ибраева Г.Ж. PR и перспективы его развития в Казахстане: история развития PR в Казахстане//Журналистика и журналистское образование в современном мире: идеи, концепции, новые технологии. Материалы международной научно- практической конференции. – Алматы. 30 мая, 2007.
3 Сұлтанбаева Г. Қоғаммен байланыс саласында білім берудің проблемалары//Қазақстандағы PR мен БАҚ. – Алматы: Елнұр, 2006. 14-бет.
4 Әбілқасымов Б. Алғашқы қазақ газеттері. – Алматы: Ғылым, 1972.
5 Пашенцев Е.Н. Паблик рилейшнз: от бизнеса до политики. – М., 2000. 195-с.
6 Пресса и PR: любить, нельзя ненавидеть/ Эксперт Сообщение (спец выпуск), 23.10.2004.
7 Шыңғысова Н. Журналистика социологиясы. – Алматы: Қазақ университеті, 2010.
8 www.medianet.kz
References
1 Bekbolatuli Zh. Kazakhstandagi zhurtshilikpen bailanis (PR) mamandiginin bugingi men erteni //al-Farabi atindagi KazUU khabarshisi. Zhurnalistika seriyasi. . №2 (30), 2011. 111-bet.
2 Ibraeva G. Zh. PR I perspektivy ego razvitiya v Kazakhstnae: istoriya razvitiya PR v Kazakhstane //Zhurnalistika I zhurnal- istskoe obrazovanie v sovremennom mire: ideyi, koncepcii, novye tekhnologii. Almaty. 30 maya
3 Sultanbaeva G. Kogammen bailanis salasinda bilim berudin problemalari//Kazakhstandagi PR men BAQ. – Almaty: Elnur, 2006. – 14-b.
4 Abilkasimov B. Algashki kazkakh gazetteri. – Almaty: Gylym, 1972.
5 Pashantsev E.N. Pablik Rileyshnz: ot biznesa do politiki. – M., 2000. 195-s.
6 Pressa I PR: lubit, nelzya nenavidet /Expert Soobshenie (spec vypusk), 23.10.2004.
7 Shyngysova N. Zhurnalistika Sociologiyasi. Kazakh universiteti, 2010.
8 www.medianet.kz
Downloads
How to Cite
А., Б. (2020). PR and advertizing – inseparable part of journalism. Herald of Journalism, 37(1), 66–69. Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1188
Issue
Section
Journalism: Society. Language. History. Policy. Law. Economy.