Advertising Text: psychological aspects of perception
Keywords:
advertising text, perceptual psychology, the structure of the advertising message.Abstract
This article involves particular qualities of psychological perception in advertising, linguistic construction of the advertising text, genre forms of advertising messages, etc.
References
Литература
1 Резепов И.Ш. Психология рекламы и PR. – Изд.: Дашков и К, 2009. – С.67.
2 Викентьев И.Л. Приемы рекламы и Public relations. – СПб.: Изд. Дом «Бизнес-пресса», 2001. – C. 102-116.
3 Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы. – М.: Смысл, 1995. – C.73.
4 Кирпа Н.И. Слова, слова… // Пресс-служба. 2007. – № 10. – C.38-41.
5 Феофанов О. Маркетинг для профессионалов. – Изд.: Питер, 2000. – С. 162.
6 Манн И. На это способны только русские // Бизнесмен. – 2006. – 31 июля.
7 Тейлор Ш., Пипло Л., Сирс Д. Социальная психология: Питер. 10-е изд., 2004. – C.24.
References
1 Rezepov I.Sh. Psyhologyia reklami i PR. – Izd.: Dashkov I K, 2009. – С.67.
2 Vikentev I.L. Priemi i Public relations. – SPb.: Izd. Dom «Bizness-Pressa», 2001. – C. 102-116.
3 Kaftandjiev Х. Teksti pechatnoi reklami. – М.: Smisl, 1995. – C.73
4 Кirpa N.I. Slova, slova… // Press-slujba. 2007. – № 10. – C.38-41
5 Feofanov О. Мarketing dlia professionalov. – Izd.: Piter, 2000. – С. 162.
6 Mann I. Na eto sposobny tolko russkie // Biznessmen. – 2006. – 31 iulia.
7 Teilor Sh., Piplo L., Sirs D. Sosialnaia psihologia: Piter. 10-е izd., 2004. – C.24
1 Резепов И.Ш. Психология рекламы и PR. – Изд.: Дашков и К, 2009. – С.67.
2 Викентьев И.Л. Приемы рекламы и Public relations. – СПб.: Изд. Дом «Бизнес-пресса», 2001. – C. 102-116.
3 Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы. – М.: Смысл, 1995. – C.73.
4 Кирпа Н.И. Слова, слова… // Пресс-служба. 2007. – № 10. – C.38-41.
5 Феофанов О. Маркетинг для профессионалов. – Изд.: Питер, 2000. – С. 162.
6 Манн И. На это способны только русские // Бизнесмен. – 2006. – 31 июля.
7 Тейлор Ш., Пипло Л., Сирс Д. Социальная психология: Питер. 10-е изд., 2004. – C.24.
References
1 Rezepov I.Sh. Psyhologyia reklami i PR. – Izd.: Dashkov I K, 2009. – С.67.
2 Vikentev I.L. Priemi i Public relations. – SPb.: Izd. Dom «Bizness-Pressa», 2001. – C. 102-116.
3 Kaftandjiev Х. Teksti pechatnoi reklami. – М.: Smisl, 1995. – C.73
4 Кirpa N.I. Slova, slova… // Press-slujba. 2007. – № 10. – C.38-41
5 Feofanov О. Мarketing dlia professionalov. – Izd.: Piter, 2000. – С. 162.
6 Mann I. Na eto sposobny tolko russkie // Biznessmen. – 2006. – 31 iulia.
7 Teilor Sh., Piplo L., Sirs D. Sosialnaia psihologia: Piter. 10-е izd., 2004. – C.24
Downloads
How to Cite
М.О., Н., & Н.Т., Ш. (2020). Advertising Text: psychological aspects of perception. Herald of Journalism, 37(1), 108–112. Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1199
Issue
Section
World of information