Advertising Text: psychological aspects of perception

Authors

  • Негизбаева М.О. Al-Farabi Kazakh National University
  • Шынгысова Н.Т.
        101 47

Keywords:

advertising text, perceptual psychology, the structure of the advertising message.

Abstract

This article involves particular qualities of psychological perception in advertising, linguistic construction of the advertising text, genre forms of advertising messages, etc.

References

Литература

1 Резепов И.Ш. Психология рекламы и PR. – Изд.: Дашков и К, 2009. – С.67.
2 Викентьев И.Л. Приемы рекламы и Public relations. – СПб.: Изд. Дом «Бизнес-пресса», 2001. – C. 102-116.
3 Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы. – М.: Смысл, 1995. – C.73.
4 Кирпа Н.И. Слова, слова… // Пресс-служба. 2007. – № 10. – C.38-41.
5 Феофанов О. Маркетинг для профессионалов. – Изд.: Питер, 2000. – С. 162.
6 Манн И. На это способны только русские // Бизнесмен. – 2006. – 31 июля.
7 Тейлор Ш., Пипло Л., Сирс Д. Социальная психология: Питер. 10-е изд., 2004. – C.24.

References

1 Rezepov I.Sh. Psyhologyia reklami i PR. – Izd.: Dashkov I K, 2009. – С.67.
2 Vikentev I.L. Priemi i Public relations. – SPb.: Izd. Dom «Bizness-Pressa», 2001. – C. 102-116.
3 Kaftandjiev Х. Teksti pechatnoi reklami. – М.: Smisl, 1995. – C.73
4 Кirpa N.I. Slova, slova… // Press-slujba. 2007. – № 10. – C.38-41
5 Feofanov О. Мarketing dlia professionalov. – Izd.: Piter, 2000. – С. 162.
6 Mann I. Na eto sposobny tolko russkie // Biznessmen. – 2006. – 31 iulia.
7 Teilor Sh., Piplo L., Sirs D. Sosialnaia psihologia: Piter. 10-е izd., 2004. – C.24

Downloads

How to Cite

М.О., Н., & Н.Т., Ш. (2020). Advertising Text: psychological aspects of perception. Herald of Journalism, 37(1), 108–112. Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1199