Entertainment as integral part of mass culture.

Authors

  • E. N. Ormakhanova КазНУ имени аль-Фараби, г. Алматы
        34 46

Keywords:

entertainment, mass culture, Kazakhstan television, viewers’ interest.

Abstract

The entertainment block leads steadily in TV programming and ranks first by time. Yet there is a dearth of studies on this constituent of Kazakhstan television. The paper endeavors to define the ‘entertainment programs’ concept and to outline the phenomenon of television entertainment itself.

References

1 Вартанова Е. Л. СМИ России как индустрия развлечения /http:/ /www.mediascope.ru/taxonomy/term/250
2 http://www.philol.msu.ru/~forlit/Pages/Biblioteka_Benjamin.htm
3 Акинфиев С. Н. Развлекательное телевидение: определением, классификация, жанры: автореферат дис. Кандидата филол.
наук / S. N. Акинфиев // Вестник московского университета. Серия 10. Журналистика. №6 – M.: Изд-во МГУ, 2008. – с. 17.
4 Западное телевидение и «Массовая культура» /Р.И. Галушко.- Москва:
5 Изд-во МГУ, 1991.-238 с.
6 Процесс глобализации и проникновение западных СМИ на информационный рынок оссии.http: //www. mediascope.ru /node/675#7#7.
7 http://media-start.info/stati
8 Вильчек В. М. «Искусство и аудитория», М 1978//Искусство №10
9 Муратов С. А ТВ – эволюция нетерпимости: (История и конфликты этических представлений). M., 2000. – 241 S.

Downloads

How to Cite

Ormakhanova, E. N. (2016). Entertainment as integral part of mass culture. Herald of Journalism, 34(2). Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/349