Коммуникация дискурсындағы ғылыми жарияланымдардың маңыздылығы: Латын Америкасының мысалында.
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v67.i1.01Кілттік сөздер:
технологиялық бақылау, коммуникациялық зерттеулер, ғылыми өндіріс, ғылыми таным, Латын Америкасы.Аннотация
Коммуникация мәселелері бойынша дүниежүзілік ғылыми еңбектердің көлемі жыл сайын қарқынмен өсіп келе жатқанын импакт-факторы жоғары журналдарда осы саладағы ғалымдардың жарияланымының артуынан көруге болады. Алайда, Латын Америкасы сияқты аймақтарда мұндай еңбектер сұранысқа ие емес және әлі күнге дейін ғылыми мекемелер мен ғалымдардың күш-жігерінің қанағаттанарлықтай деңгейінің қалыптаспауынан зиян шегуде. Бұған 2018-2022 жылдар аралығындағы Scimago Journal және Country Rank (SJR) классификациясына сәйкес Scopus дерекқорынан жүргізілген алдын ала зерттеулер, технологиялық қадағалау және стратегиялық барлау, сондай-ақ 2014-2019 жылдар мен 2000-2022 жылдар аралығындағы ғылыми еңбектерді салыстырмалы талдау нәтижелері дәлел болады.
Жоғары рейтингілі журналдардағы (1, 2, 3 және 4-квартиль) ғылыми жарияланымдардан 2018-2022 жылдар аралығында Латын Америкасы және бүкіләлемде коммуникация саласында зерттеулердің ғана емес, сонымен қатар ғылыми өнімдердің артқанын байқаймыз. Коммуникация саласының әлі де толық қалыптаспауы мен конформациясынан-ақ әлемнің барлық аймақтарының тыныс-тіршілігін білуге болады (Торрико, 2011) және білім саласының конститутивті тарихына, сондай-ақ қазіргі уақытта коммуникациялық зерттеулерге (Видалес, 2015) ғылымның қоғамдық прогресс пен ғылым мен өндірістің әртүрлі саласындағы конструктивті дамуына оң әсер ету мүмкіндігі бар.
Библиографиялық сілтемелер
2. Corona-Berkin, S. (2017). Methodology flows from the Latin American South. The zone of Communication and Horizontal Methodologies. Comunicación y Sociedad, 30, 89-94. http://bitly.ws/wQTW
3. Fuentes-Navarro, R. (2019). Pesquisa e metapesquisa sobre comunicação na América Latina. Matrizes, 13(1), 27-48. http://bitly.ws/wQTY
4. Muñoz-Uribe, J. F. (2022). Redes sociales y ciudadanía. Ciberculturas para el aprendizaje. En I. Aguaded, A. Vizcaíno-Verdú, A. Hernando-Gómez & M. Bonilla-del-Río (Eds.), Desafíos para la publicación de alto impacto científico en comunicación. El caso de América Latina. Grupo Comunicar Editores. https://doi.org/10.3916/Alfamed2022
5. Muñoz-Uribe, J. F. (2021). Prospectiva de la formación en comunicación y periodismo en América Latina [Tesis de Doctorado]. Universidad de Huelva, Universidad de Málaga, Universidad de Sevilla y Universidad de Cádiz. https://www.researchgate.net/publication/365355115_Prospectiva_de_la_formacion_en_comunicacion_y_periodismo_en_America_Latina
6. Moyano, R. (2014). La producción científico-académica en comunicación. FELAFACS y ALAIC. Revista Latinoamericana de Ciencias de la Comunicación, 11(20), 168–185. Recuperado de http://bitly.ws/wQU6
7. Guyot, J. (2022). La investigación en comunicación: evolución y perspectivas en la era digital. En J. F. Muñoz-Uribe (Ed.), La formación en comunicación: visiones de una formación futura. Conceptos y aproximaciones (pp. 185-212). Pontificia Universidad Católica del Ecuador. http://bitly.ws/wQU7
8. Enghel, F., & Becerra, M. (2018). Here and there: (Re)situating Latin America in International Communication Theory. Communication Theory, 28(2), 111-130. Recuperado de https://doi.org/10.1093/ct/qty005
9. Fuentes-Navarro, R. (2015). Tensiones y desafíos en el campo de estudios de la comunicación. En: V. Castellanos-Cerda (Ed.), Estudios interdisciplinarios en comunicación (pp. 13-32). Recuperado de http://bitly.ws/wQUb
10. Fuentes-Navarro, R. (2017). Una versión sobre el impacto de Versión. Estudios de Comunicación y Política en su XXV aniversario. Estudios de Comunicación y Política, 38, 11–21. Recuperado de http://bidi.xoc.uam.mx/MostrarPDF.php
11. Torrico, E. R. (2011). ALAIC y la investigación comunicacional latinoamericana en tiempos de redefinición utópica. Revista Latinoamericana de Ciencias de la Comunicación, 8(9), 78–86. Recuperado de http://bitly.ws/wQUk
12. Vidales, C. (2015). Historia, teoría e investigación de la comunicación. Comunicación y Sociedad, 23, 11-43. Recuperado de http://bitly.ws/wQUt