Cандық медианың аудиториясы: мәселелері мен мүмкіндіктері

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v67.i1.02

Аннотация

Медиакоммуникация саласындағы технологиялық жетістіктерді үздіксіз зерттеу, зерделеу заман талабы және ғылыми қажеттілікті тудырып отыр. Өйткені технологиялық мүмкіндіктер күн өткен сайын өзгеріп, жаңа құралдар, жаңа мобильді қосымшылармен толығып отырады. Сондықтан медиа коммуникацияның аудиториясын анықтау маңызды. Мақалада медиасауаттылық мәселелерін анықтауға арналған сауалнама қорытындысы ұсынылды. Сандық медианы қолданушылардың гендрлік және гео аймақтық ерекшеліктері анықталды. Сонымен қатар аудиторияның әлеуметтік жағдайы, желілерді қолдану коэффиценті көрсетілді.

Ғылыми мақаланың мақсаты еліміздегі ірі медиа компаниялардың әлеуметтік желі арналары мен жеке ақпараттық порталдардың қызметін бағалау болды.

Зерттеудің ғылыми және практикалық маңыздылығын анықтауда әлеуметтік желілер мен ақпараттық порталдардағы жаңалықтардың таралуы деңгейіне сараптама жасалды. Фейк жаңалықтардың аудиторияға әсері талқыланды. Әлеуметтік желіде көп қолданылатын форматтар: подкастинг және инфографика, визуалды  материалдарға мониторинг жасалды.

Зерттеудің негізгі мәселелерін анықтауда сауалнама, салыстырмалы контент талдау және мониторинг жасау әдістері қолданылды. Соның нәтижесінде сандық медианың соңғы жылдардағы аудиториясына сараптама жасалды. Ең көп қаралатын YouTube арналардың видеохостинг пайдаланушылары туралы тың мәліметтер берілді. Ашық дерек қорларын қолдану сауаттылығының әлі де дамуды қажет ететіндігі айқындалды.

Нәтижесінде БАҚ аудиториясының дәл қазіргі кезеңде технологиялық мүмкіндіктерді әлі де дамыта алмай отырғандығы анықталды. Тәуелсіз және мемлекеттік медиа арналардың айырмашылығы нақты мысалдармен берілді. Медиакеңістікте сауатты контент қалыптастыру жолдары бағамдалды. Цифрлық медиадағы аудиторияның мәселелерін шешу жолдарын ұсынуда ғылыми еңбектер мен мамандар пікірлері негізге алынды.

Кілтті сөздер: сандық медиа, БАҚ аудиториясы, мультимедиа, аудио, видео контент.

Библиографиялық сілтемелер

Аlpеr M. Wаr оn Іnstаgrаm: Frаmіng соnflісt phоtоjоurnаlіsm wіth mоbіlе phоtоgrаphy аpps //Nеw Mеdіа & Sосіеty, 2014. Vol. 16(8), 1233–1248.
Alimzhanova A.B. Multimedia journalism. Monograph, Almaty 2020.
Bivens R. Digital Currents: How Technology and the Public Are Shaping TV News. University of Toronto Press, 2014. - 321 pp.
Bеlаіr-Gаgnоn, V., Аgur, С., & Frіsсh, N. Mоbіlе sоurсіng: А саsе study оf jоurnаlіstіс nоrms аnd usаgе оf сhаt аpps //Mоbіlе Mеdіа аnd Соmmunісаtіоn, 2017, Sеptеmbеr. Vol.6(1). P. 53–70.
Bеrrеt, Сhаrlеs, аnd Сhеryl Phіllіps. Tеасhіng Dаtа аnd Соmputаtіоnаl Jоurnаlіsm //GіtBооk, p. 6-10. Wеb.15.03.2016
Coddington M. Clarifying journalism’s quantitative turn: A typology for evaluating data journalism, computational journalism, and computer-assisted reporting. // Digital Journalism. Vol.3 (3). P. 331-348. 2015.
Goggin G., Martin F., & Dwyer T. Locative news: Mobile media, place informatics, and digital news // Journalism Studies, 2015. Vol.16(1), P. 41–59.
Karen E. S. Strategic Social Media Management. https://doi.org/10.1007/978-981-15-4658-7. Singapore, 2021.
Manninen-Ville J. Mari E. Niemi K., Futures of Journalism https://doi.org/10.1007/978-3-030-95073-6. Switzerland AG 2022
Pаul B. Hоw tо Bе а Dаtа Jоurnаlіst. Thе Guаrdіаn //Guаrdіаn Nеws аnd Mеdіа, Vol. 1. P.224-234. 01.04.2010.
Sandra M. F. Digital Participatory Culture and the TV Audience. https://doi.org/10.1057/978-1-137-50000-7. London, 2019.
Stееn S. Оnlіnе jоurnаlіsm аnd thе prоmіsеs оf nеw tесhnоlоgy а сrіtісаl rеvіеw аnd lооk аhеаd //Jоurnаlіsm Studіеs, Vоl. 12, №3, 2011. pp. 311-327
Uilson K. Media zhane aqparattyq sauattylyq: oqytushylarga komekshі qural / [zhane t. b.]; [gyl. red. A. Elgondinova; orys tіl. aud.: G.S. Sultanbaeva, B. Alіqozha]; Al-Farabi atyn. QazUU. - Almaty: Qazaq un-tі, 2018. - 192 b.
Young D.G., Jamieson K.H., Poulsen S., Goldring A. Fact-Checking Effectiveness as a Function of Format and Tone: Evaluating FactCheck.org and FlackCheck.org //Journalism & Mass Communication Quarterly, 2017. Vol.11(27). P. 27-38.

Жүктелулер

Жарияланды

2023-03-17

Шығарылым

Бөлім

Журналистика: Қоғам. Тарих. Саясат. Заң. Экономика.