Қытай мерзімді басылымдарындағы Қазақстан имиджі (2018-2022 ж. «Жэньминь Жибао» газеті)
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v68.i2.10Аннотация
Ғылым мен техниканың дамуына байланысты БАҚ-тың мемлекет имиджін қалыптастыруға әсері артып келеді. Мемлекет имиджі белгілі бір дәрежеде халықаралық БАҚ-тың жаңалықтарындағы елдің бейнесі болып табылады. Қазақстанның жан-жақты мемлекеттік күштерінің нығаюымен оның халықаралық деңгейдегі мәртебесі мен беделі арта түсуде. Сәйкесінше, бұқаралық ақпарат құралдары да Қазақстанға көбірек қызығушылық танытуда.
Зерттеу жұмысының мақсаты – Қазақстанның халықаралық имиджін Қытай басылымы негізінде талдай отырып, анықтау. Зерттеу жұмысында «Жэньминь жибао» газетінде соңғы бес жылда жарық көрген Қазақстан туралы жаңалықтардың газеттерде орналасқан секциясы, дереккөздері, көлемі жүйелі жинақталып, талданды. Газетте көрсетілген Қазақстан мен Қытай арасындағы қатынастарға анализ жасала отырып, мемлекет имиджі саясат, экономика, мәдениет және әлеуметтік аспект бойынша төртке бөліп талданды.
Зерттеу жұмысының әдістемесі – «Жэньминь жибао» газетіндегі мақалалар, деректер мен ақпараттарды жинақтап, жүйелі талдау жасау, синтездеу.
Зерттеу жұмысының нәтижесінде «Жэньминь жибао» газетінің Қазақстанға қатысты репортаждары халықаралық жаңалықтар жүйесіне сәйкес келетіні анықталды. Газеттегі жаңалықтар мен қолжазбалардың көздері беделді болып табылады. Қытай БАҚ-ындағы Қазақстанның имиджі «тез өсіп келе жатқан бейбіт держава» ретінде көрінеді. Мемлекетіміздің сыртқы саяси имиджі позитивті, бұл саяси қарым-қатынастарға қолдау білдіруші және жан-жақты стратегиялық әріптес имиджі болып көрінеді. Экономика саласында оң көзқарас білдіріп, мәдениетте алмасуларға үлкен мән беретін оң имиджді көрсетеді.
Зерттеу жұмысының ғылыми-практикалық маңыздылығы – Қазақстан имиджін зерделеу болашақта басқа елдердің Қазақстанды тануда немемсе еліміз жайлы ақпараттар алуда дереккөз бола алады. Қазақстан мен Қытайдың бір-бірін түсіну, саясат, экономика және мәдениет сияқты басқа салалардағы ынтымақтастықты нығайтуға көмектеседі, сондай-ақ екі елдің достығын тереңдетуге және мәдениетаралық алмасуларды ілгерілетуде үлкен практикалық маңызға ие.
Зерттеу жұмысының құндылығы – қытайлық аудиторияның Қазақстан туралы көзқарасын білуге, Қазақстанның мемлекет имиджін нығайтуға және «Бір белдеу - бір жолды» одан әрі ілгерілетуге көмектесу. Осы зерттеу жұмысы еліміздегі мәдениетаралық коммуникацияның дамуына өз септігін тигізеді деп есептейміз.
Кілт сөздер: мерзімді басылымдар, «Жэньминь жибао», Қазақстан, мемлекет имиджі.
Библиографиялық сілтемелер
2. Асель Тутумлу, Ержан Жаманбеков. Образ Казахстана в мировом сообществе. - Алматы: Леман, 2019. - С. 324.
3. Боголюбова Н. М. Межкультурная коммуникация и международный культурный обмен. - Санкт-Петербург: СПбКО, 2009. - С. 32-35.
4. Boulding K. National images and international systems. - Ann Arbor: The Journal of Conflict Resolution, vol.3, no 2, pp. 120-131.
5. Бренд страны как фактор повышения конкурентоспособности государства: пример Казахстана. - Караганда: Карагандинский гос. ун-т, 2012. - С. 60-63.
6. Бураканова Г. М. Международный имидж Республики Казахстана. - Пятигорск: Вестник экспертного совета, 2017. - №1(8) - С. 73-76.
7. Buhmann A. Measuring Country Image. Theory, Method, and Effects. - Fribourg: Springer Fachmedien Wiesbaden. 2006. - pp. 24-25.
8. Jaffe, Eugene D., Nebenzahl, Israel D. National Image and Competitive Advantage. - Copenhagen: Copenhagen Business School Press, 2001. - 168 p.
9. Joseph S.Nye, Jr. Bound To Lead: the Changing Nature of American Power. - New York:Basic Books, 1990. - pp. 30-32.
10. Joseph S.Nye, Jr. Soft Power: The Means to Success in World Politics. - Public Affairs, 2005. - 191 p.
11. Janenova S., Imanbayeva S. Kazakhstan's Image in the World: Perception and Reality. - Almaty: «Кazakh University» publishing house, 2014. - 186 p.
12. Жұмахметұлы Е. Қазақстанның имиджін шетелде қалай қалыптастырып жүрміз? - Алматы: Алматы ақшамы, 2007. - №34.
13. Қабылғазы К. Журналист шеберлігін қалыптастыру жолдары: оқу құралы. - Алматы: Қазақ университеті, 2012. – 185 б.
14. ҚАМЗИН К.Қ. Журналистика негіздері: оқу құралы. - Алматы: Қазақ университеті, 2012. – 142 б.
15. Қытай-Қазақстан қарым-қатынасында үлкен ілгерілеушілік жасау үшін өткенге сүйену. DOI: http://data.people.com.cn/rmrb
16. Насимов М.Ө. Жаһандық ақпараттық кеңістік шарттарындағы тәуелсіз Қазақстанның имиджін қалыптастыру мәселелері. - Егемен Қазақстан, 2011.
17. Robert Jervis. The Logic of Images in International Relations. - USA: Princeton University Press, 1970. - 281p.
18. Roth K. P., Diamantopoulos A. Advancing the country image construct. - Vienna: university of Vienna, 2009. - 731 p.
19. Сун Южун. Ұлттық имидждің коннотациясы және функциясы.- Халықаралық форум, 2002. - 14-21 бб.
20. Silverstein B. Enemy Images: The Psychology of U.S. Attitudes and Cognitions Regarding the Soviet Union. - American Psychologist, 1986. - vol.44, no 6, - pp. 905-906.
21. Телебаев Г.Т. Этнический имидж Казахстана. - Имиджелогия-2005: Феноменология, теория, практика, 2010. - №8, - С. 4-11.
22. Чен Вэй. Исследование имиджа Казахстана в ведущих СМИ Китая и России. - Урумчи: магистерская диссертация, 2019. - С. 49-56.
References
1. Anholt, S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. - New York: Palgrave Macmillan, 2007. - 160 p.
2. Asel Tutumlu, Yerzhan Zhamanbekov. Obraz Kazakhstana v mirovom soobshestve [The Image of Kazakhstan in the Global World.]. - Almaty: Leman, 2019. - 324 p.
3. Bogolyubova N. M. Mezhkul'turnaya kommunikaсiya i mezhdunarodnyj kul'turnyj obmen [Intercultural communication and international cultural exchange]. - Sankt-Peterburg: SPbKO, 2009. - pp. 32-35.
4. Boulding K. National images and international systems. - Ann Arbor: The Journal of Conflict Resolution, vol.3, no 2, pp. 120-131.
5. Brend strany kak faktor povysheniya konkurentosposobnosti gosudarstva: primer Kazahstana [The country's brand as a factor of increasing the competitiveness of the state: the example of Kazakhstan]. - Karaganda: Karagandinskij gos. universitet, 2012. - pp. 60-63.
6. Burakanova G. M. Mezhdunarodnyj imidzh Respubliki Kazahstana [International image of the Republic of Kazakhstan]. - Pyatigorsk: Vestnik jekspertnogo soveta, vol.1, no 8, 2017. - pp. 73-76.
7. Buhmann A. Measuring Country Image. Theory, Method, and Effects. - Fribourg: Springer Fachmedien Wiesbaden. 2006. - pp. 24-25.
8. Chen Wei. Issledovanie imidzha Kazahstana v veduschih SMI Kitaya i Rossii [The study of Kazakhstan's image in the leading media of China and Russia]. - Urumchi: magisterskaya dissertaciya, 2019. - pp. 49-56.
9. Jaffe, Eugene D., Nebenzahl, Israel D. National Image and Competitive Advantage. - Copenhagen: Copenhagen Business School Press, 2001. - 168 p.
10. Janenova S., Imanbayeva S. Kazakhstan's Image in the World: Perception and Reality. - Almaty: «Кazakh University» publishing house, 2014. - 186 p.
11. Joseph S.Nye, Jr. Bound To Lead: the Changing Nature of American Power. - New York:Basic Books, 1990. - pp. 30-32.
12. Joseph S.Nye, Jr. Soft Power: The Means to Success in World Politics. - Public Affairs, 2005. - 191 p.
13. Jumakhmetuli E. Qazaqstanniŋ imidjin shetelde qalai qaliptastirip jürmız? [How do we build the image of Kazakhstan abroad?] - Almaty: Almaty aqshami, no 34, 2007.
14. Nasimov M.Ö. Jahandiq aqparattiq keŋıstık sharttarindagi täuelsiz Qazaqstannıŋ imidjin qaliptastiru mäselelerı [Problems of forming the image of independent Kazakhstan in the conditions of the global information space] . - Egemen Qazaqstan, 2011.
15. Qabylğazy K. Jurnalist şeberlıgın qalyptastyru joldary: oqu quraly [Ways to develop journalistic skills: educational tool]. - Almaty: Qazaq universitetı, 2012. - p. 185.
16. Qamzin K.Q. Jurnalistika negızderı: oqu quraly [Fundamentals of journalism: educational tool]. - Almaty: Qazaq universitetı, 2012. - p. 142.
17. Qıtay-Qazaqstan qarım-qatınasında ülken ilgerileushylyk jasaw üshin ötkenge süyenu [Relying on the past to make great progress in China-Kazakhstan relations]. DOI: http://data.people.com.cn/rmrb
18. Robert Jervis. The Logic of Images in International Relations. - USA: Princeton University Press, 1970. - 281p.
19. Roth K. P., Diamantopoulos A. Advancing the country image construct. - Vienna: university of Vienna, 2009. - 731 p.
20. Sun Youzhong. Ulttyq imidjiniŋ konnotaciyası jäne funkciyasy [The connotation and function of national image].- Xaliqaraliq forum, 2002. - pp. 14-21.
21. Silverstein B. Enemy Images: The Psychology of U.S. Attitudes and Cognitions Regarding the Soviet Union. - American Psychologist, 1986. - vol.44, no 6, - pp. 905-906.
22. Telebayev G.T. Etnicheskiy imidzh Kazakhstana. - Imidzhelogiya-2005: Fenomenologiya, teoriya, praktika, 2010. - no 8, pp. 4-11.