Журналистикадағы сторителлингтің даму кезеңі

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v71.i1.4
        120 128

Кілттік сөздер:

сторителлинг, лонгрид, жаңа тенденция, мультимедиа, жаһандық дәуірлеу.

Аннотация

Зерттеу жұмысының мақсаты – журналистикадағы байланыс құралы ретінде сторителлингтің дамуының негізгі кезеңдерін анықтау болып келеді.

Зерттеу барысында «сторителлинг» терминін пайдаланатын контекст түрлері анықталады; сторителлингті коммуникация құралы ретінде қарастыратын ғылыми басылымдар жан-жақты талданады; зерттеушілер бөлетін осы құралдың нақты коммуникативті үлгілері көрсетіледі; байланыс құралы ретінде сторителлингтің дамуының негізгі кезеңдері мен заңдылықтары анықталады.

Зерттеу жұмысының әдістемесі – сторителлинг туралы жазылған шетелдік ғылыми зерттеулер мен  деректерді, ақпараттарды жинақтап, сараптамалық талдау жасау.

Зерттеу жұмысының нәтижесінде сторителлинг термині таяуда ғана ғылыми айналымға енгенімен, аталмыш ұғымның түп тамыры ерте ғасырлардан бастау алатыны зерттелді. Әлем елдерінде сторителлинг ұғымының маңызы күн санап артып келетіні дәлелденді.

Зерттеу жұмысының ғылыми-практикалық маңыздылығы – қазіргі жаһандық дәуірлеу заманында сторителлинг ұғымының журналистика саласында ерекше көрініс табуы. Сәйкесінше, түрлі медиа платформалардың пайда болуына байланысты, сторителлингтің даму кезеңдері мен тарихи аспектілерінің күрделілігі мен қазіргі қоғамда аталмыш ұғымның сан саламен біте қайнасып, рухани, мәдени, саяси, тарихи аспектілерді айшықтау.

Зерттеу жұмысының құндылығы – сторителлинг журналистика саласында рухани құндылықтарды насихаттаудың бірден-бір әдісі екендігін көрсету.

Бұл жұмыстың ғылыми жаңалығы әлі де аз зерттелген мультимедиялық журналистік-сюжеттік феноменді зерттеуде жатыр. Атап айтқанда, қазақстандық ғылыми ортада бұл мәселе іс жүзінде қарастырылмаған. Оның үстіне қазіргі заманғы медиа ортада сюжеттік баяндауға  байланысты - жанр, форма, формат немесе журналистік материалды жасау әдісі туралы әлі нақты түсінік жоқ. Тиісінше, бұл зерттеу объектісі мультимедиялық сюжеттік әңгіме (жанр ретінде), яғни оның қазақстандық  және шетелдік медиа тәжірибесіндегі форматтары болып табылады. Зерттеу пәні реставрация жанрындағы қазақстандық  және шетелдік мультимедиялық жобалардың технологиялық және тұжырымдамалық ерекшеліктері болып табылады. Мақсатқа байланысты келесі міндеттер тұжырымдалды: мультимедиялық журналистік әңгіме форматтарының негізгі тұжырымдамалық аппаратын анықтау; тарих құрымының техникалық және эстетикалық ерекшеліктерін анықтау; мультимедиялық әңгімелеу форматы ретінде ұзақ оқуды талдау критерийлерін әзірлеу; ұзақ оқу форматындағы журналистік материалдарды дайындау барысында қазақстандық және шетелдік тәсілдерді салыстыру.

Авторлардың биографисы

A. Kurmanbayeva, «Тұран» университеті, Қазақстан, Алматы қ.

(сәйкес автор) – филология ғылымдарының кандидаты, «Журналистика және аударма ісі» кафедрасының  қауымдарстырылған профессоры. «Тұран» университеті «Алматы қ. Қазақстан, эл.поштасы alma_kurmanbaeva@mail.ru );

K. Zhappar, «Тұран» университеті, Қазақстан, Алматы қ.

филология ғылымдарының кандидаты, «Журналистика және аударма ісі» кафедрасының  қауымдарстырылған профессоры. «Тұран» университеті «Алматы қ. Қазақстан, эл.поштасы zhappar.karlygash@mail.ru );

L. Aldabergenkyzy, «Тұран» университеті, Қазақстан, Алматы қ.

филология магистрі, «Тұран» университеті «Журналистика және аударма ісі» кафедрасының сениор-лекторы (Алматы қ. Қазақстан, эл.поштасы l.aldabergenkyzy@turan-edu.kz)

Библиографиялық сілтемелер


Жүктелулер

Как цитировать

Kurmanbayeva, A., Zhappar, K., & Aldabergenkyzy, L. . (2024). Журналистикадағы сторителлингтің даму кезеңі . Журналистика сериясы, 71(1), 34–43. https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v71.i1.4

Шығарылым

Бөлім

Журналистика: Қоғам. Тарих. Саясат. Заң. Экономика.