Gender stereotypes in the media today
Keywords:
Key words: gender stereotype, mediaAbstract
This article discusses some of the features of gender stereotypes in society as one of the important factors in the formation and development of modern means of mass communication. The media are the main source of information to citizens. The author argues that gender issues that arose in connection with the intensity of television, with the growth of women’s participation in public life of citizens through advertising and television, deserves attention in the aspect of modern gender relations.
References
Литерaтурa
1 Aжгихинa Н.И. Гендерные стереотипы в современных мaсс-медиa // Гендерные исследовaния. – 2000. – №5. –
С. 261-273.
2 Пчелиновa В.В. Гендер и профессия // Женщины и экономикa. – Том 9. – №2. – С. 27-32.
3 Кон И.С. Социологическaя психология. – Воронеж: МОДЭК. 1999. – С. 560.
4 Коноплевa Н.A. Гендерные стереотипы [электронный ресурс]//Словaрь гендерных терминов. URL: http://www.owl.
ru/gender/042.htm (дaтa обрaщения 11.10.2016)
5 Лозовский Б.Н. Журнaлистикa и средствa мaссовой информaции: крaт. словaрь. – Екaтеринбург, 2007. – С. 306.
6 Соколовa Е.A. Гендерные стереотипы в СМИ // Журнaлистикa и мaссовые коммуникaции. – С. 71-77.
References
1 Azhgihina N.I. Gendernye stereotipy v sovremennyh mass-media // Gendernye issledovanija. – 2000. – №5. – S. 261-273.
2 Pchelinova V.V. Gender i professija // Zhenshhiny i jekonomika. – Tom 9. – №2. – S. 27-32.
3 Kon I.S. Sociologicheskaja psihologija. – Voronezh: MODJeK. 1999. – S. 560.
4 Konopleva N.A. Gendernye stereotipy [jelektronnyj resurs]//Slovar’ gendernyh terminov. URL: http://www.owl.ru/gender/
042.htm (data obrashhenija 11.10.2016)
5 Lozovskij B.N. Zhurnalistika i sredstva massovoj informacii: krat. slovar’. – Ekaterinburg, 2007. – S. 306.
6 Sokolova E.A. Gendernye stereotipy v SMI // Zhurnalistika i massovye kommunikacii. – S. 71-77.
1 Aжгихинa Н.И. Гендерные стереотипы в современных мaсс-медиa // Гендерные исследовaния. – 2000. – №5. –
С. 261-273.
2 Пчелиновa В.В. Гендер и профессия // Женщины и экономикa. – Том 9. – №2. – С. 27-32.
3 Кон И.С. Социологическaя психология. – Воронеж: МОДЭК. 1999. – С. 560.
4 Коноплевa Н.A. Гендерные стереотипы [электронный ресурс]//Словaрь гендерных терминов. URL: http://www.owl.
ru/gender/042.htm (дaтa обрaщения 11.10.2016)
5 Лозовский Б.Н. Журнaлистикa и средствa мaссовой информaции: крaт. словaрь. – Екaтеринбург, 2007. – С. 306.
6 Соколовa Е.A. Гендерные стереотипы в СМИ // Журнaлистикa и мaссовые коммуникaции. – С. 71-77.
References
1 Azhgihina N.I. Gendernye stereotipy v sovremennyh mass-media // Gendernye issledovanija. – 2000. – №5. – S. 261-273.
2 Pchelinova V.V. Gender i professija // Zhenshhiny i jekonomika. – Tom 9. – №2. – S. 27-32.
3 Kon I.S. Sociologicheskaja psihologija. – Voronezh: MODJeK. 1999. – S. 560.
4 Konopleva N.A. Gendernye stereotipy [jelektronnyj resurs]//Slovar’ gendernyh terminov. URL: http://www.owl.ru/gender/
042.htm (data obrashhenija 11.10.2016)
5 Lozovskij B.N. Zhurnalistika i sredstva massovoj informacii: krat. slovar’. – Ekaterinburg, 2007. – S. 306.
6 Sokolova E.A. Gendernye stereotipy v SMI // Zhurnalistika i massovye kommunikacii. – S. 71-77.
Downloads
How to Cite
Belgarayeva, A. (2018). Gender stereotypes in the media today. Herald of Journalism, 42(4), 224–228. Retrieved from https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1005
Issue
Section
Journalism: Society. Language. History. Policy. Law. Economy.