Media and pr­support of Kazakhstan identity idea

Authors

  • Негизбаева М.О. Al-Farabi Kazakh National University

Keywords:

Kazakhstan identity, media, PR-support, the state ideol- ogy, Kazakhstan way.

Abstract

The article is about necessity to include journalism and PR in the cre- ation of a favorable information field for the approval of national and moral values and orientations of Kazakhstan citizens.

References

1 Послание Президента Республики Казахстан – Лидера Нации НА.Назарбаева Народу Казахстана Стратегия «Каза- хстан-2050» новый политический курс состоявшегося государства // http://www.akorda.kz. 14.12. 2012.
2 Қазақ елі .Новости Хабар: [Электрон. ресурс]. – 2014. – URL.: http://khabar.kz/ru. (25.02.2014).
3 Гачев Г.Д. Национальные образы мира. Центральная Азия. – М., 2002. – C.58-64.
4 Козыбаев С.К. Пресса как эффективное орудие партии в формировании общественного мнения и коммунистическо- го воспитания // Проблемы эффективности и действенности прессы Казахстана: сб. науч. тр. – Алматы, 1987. – C.101-104.
5 Дудинова Е.И. Аспекты информационной поддержки феномена «Казахстанского пути» в отечественных СМИ // Вестник КазНУ, Серия журналистики. – № 1 (37). – С. 94.

References

1 Message from the President of the Republic of Kazakhstan – Leader of the Nation NA.Nazarbaev to people of Kazakhstan
«Kazakhstan – 2030» Strategy is new policy cours of formed state. // http://www.akorda.kz. 14.12. 2012.
2 Qazaq eli. Khabar News [Digital source] – 2014. – URL.: http://khabar.kz/ru. (25.02.2014).
3 Gachev GD World National Image. Central Asia. – М., 2002. – Р.58-64.
4 Kozybayev S.K. Press as effective instrument of party to social opinion and communist education // Kazakstan media ef- ficiency and effectiveness problems: collection of scientific papers – Almaty – 1987. – C.101-104.
5 Dudinova E.I. Aspects of information support of the phenomenon of «Kazakhstan’s way» in the domestic media // Вестник КазНУ, Серия журналистики. – № 1 (37). Р. 94.

Downloads

Published

2020-06-23