Қожа Ахмет Ясауидың «Диуани хикметі» мен ақын- жыраулар поэзиясындағы нәпсі туралы тұжырымдар
Кілттік сөздер:
нәпсі, әдеби жәдігер, шайыр, кемел адам, толғау, имандылық, рухани таным.Аннотация
Бұл мақалада Қожа Ахмет Ясауидың «Диуани хикметі» мен ХІХғ.– ХХ ғ. басындағы ақын-жыраулар поэзиясындағы ой-арман бірлігі, ру- хани таным үндестігі баяндалған. Қазақ даласының әр аймағындағы дәстүрлі жыр мектептерінің өкілдері орта ғасырлық әдеби жәдігер- лерден бастау алатын берік дәстүрге сызат түсірмей, Ж.Баласағұн, А.Ясауи, А.Иүгінеки еңбектерінде баяндалатын «кемел адам» идея- сын жалғастырды. Мақалада адамның рухани кемелденуіне тос- қауыл болатын нәпсінің зияны туралы ой-толғамдар Шаһкәрім Құ- дайбердіұлының, Т.Ізтілеуовтің, Мәшһүр Жүсіп Көпеевтің, Жүсіпбек Шайхысыламұлының, Қарасақал Ерімбеттің өлең-толғаулары арқылы талданады.
Библиографиялық сілтемелер
2 Гүлен Ф. Иман аясында. – Алматы: Көкжиек-Б,2009.- 448 б.
3 Шал ақын. – Алматы: Арыс, 2003. – 200б.
4 Көпейұлы М. Көп томдық шығармалар жинағы. 2 том. – Алматы: Алаш, 2003. –504 б .
5 Жеті ғасыр жырлайды. І том. – Алматы: Жазушы, 2004. – 400 б.
6 Шаһкәрім. Жол табалық ақылмен.- Алматы, 2006.-430 б.
7 Наурызбек жырау. Келдіңдер бүгін топталып. Үнтаспа. -Алматы: Дастан, -2010.
8 Ізтілеуұлы Т. Шығармалары. Ғылыми басылым. – Алматы: Дешті Қыпшақ, 2007.- 64 б.
References
1 Kogha Ahmet Yasayi. Diyani Hikmet.-Almaty: Myrattas, 1993. -262 b.
2 Gylen F. Iman ayasinda. – Almaty: Kokghiek-B, 2009. – 448 b.
3 Shal akin. – Almaty: Arys, 2003.-200 b.
4 Kopeiylu M. Meeting multivolume treatise. Volume 2. – Almaty: Alash, 2003.-504 b.
5 Gheti gasir ghirlaidy. Volume 1. – Almaty: Ghazyshi, 2004. – 400 b.
6 Shaharim. Ghol tabayik akilmen.- Almaty: 2006.-430 b.
7 Nayrizbek ghiray. Keldingder bygin toptalyp. Record. – Almaty: Dastan,-2010.
8 Iztileyuly T. Essay. Scientific Publications. –Almaty: Deshti Kipshak, 2007.-64 b.