Қазақстандық цифрлық көпмәдениетті контенттің деректер базасын әзірлеу болашақ журналистерді даярлау құралы ретінде
Astana IT University, Қазақстан, Астана қ.
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2022.v65.i3.02Аннотация
Бұл мақалада цифрлық көпмәдениетті контентті талдау және оны «Цифрлық журналистика» және «Медиа технологиялар» білім беру бағдарламалары студенттерінің сабақтарында қолдану тәжірибесі берілген. Тақырыпты таңдау қазіргі студенттің мәдени кодының ерекшелігімен түсіндіріледі. Зерттеудің мақсаты - қазіргі заманғы IT-құралдарын қолдану арқылы болашақ медиа қызметкерлерін оқыту құралы ретінде сандық көпмәдениетті мазмұнды зерттеу.
Мақалада цифрлық сервистерде орналастырылған үш телеарна мен онлайн-басылымдардың полимәдениетті контенті қарастырылады. Веб-порталдардың дизайны мен құрылымы, интерфейсі мен мазмұны зерттеледі. Көпмәдениетті контент пәнінің ерекшелігіне байланысты оның жалпы ақпараттық кеңістіктегі рөлі анықталады, сонымен қатар студенттер арасында оның өзектілігі мен сұранысы сипатталады. Автор БАҚ материалдарына сандық және сапалық зерттеу жүргізеді. Статистикалық деректер негізінде 2018-2021 жылдардағы цифрлық көпмәдениетті контент көрсеткіштеріне салыстырмалы талдау жүргізілді және динамика көрсетілді, көрсеткіштердің өзгеру себептері егжей-тегжейлі сипатталды. Теледидарда және интернет-ресурстарда жарияланатын цифрлық контенттің саны салыстырылады. Студенттерді кәсіби шындыққа дайындау қажеттілігін ескере отырып және осы зерттеудің практикалық бағыты мақсатында сандық көпмәдениетті контентті лексикалық және композициялық талдау жүргізілді. Атап айтқанда, зерттеу барысында материалдардың жанрлары мен формалары, мәтіндердің лексикалық ерекшеліктері зерттелді. Дәстүрлі медиа мазмұнын виртуалды ортада үнемі көрсетуді және сабақта белсенділікті бақылауды қамтитын онлайн медиа өкілдерінің әлеуметтік өзара әрекеттесу құралдары анықталды. Цифрлық журналистиканың осы форматының құрылымдық және типологиялық ерекшеліктері ашылады. Мазмұнды сапалы талдау негізінде бірқатар үрдістер мен тұжырымдар ұсынылған.
Зерттеу барысында алынған ақпарат дерекқорға ұйымдастырылды. Бұл материал студенттердің оқу жұмысының негізіне айналып, білім беру процесіне цифрлық технологияларды енгізудің тиімділігін көрсетті. Осы мақалада сипатталған және талданған студенттермен жұмыс жүргізудің әдіснамалық тәсілдері Қазақстандағы «Цифрлық журналистика» және «Медиа технологиялар» білім беру бағдарламаларының білім беру мақсаттарын дамыту үшін маңызды материал болып, IТ-технологияларды медиа білімге интеграциялау үшін әдіснамалық негіз бола алады.
Түйін сөздер: көпмәдениетті контент, контент-талдау, журналистік білім, формат, медиа технологиялар, цифрлық журналистика, деректер базасы, оқыту құралы.
Библиографиялық сілтемелер
Dalelbekkyzy, A., Bisengali, Z.-G., Toleubayeva, A., Zhanat, A., & Baitanasova, K.M. National code: Metaphysics and unity of historical consciousness. Analele Universitatii din Craiova - Seria Istorie, 35(1), 105-118, (2019).
Grivennaya, L. Information and analytical report on the activities of the North Kazakhstan Regional Assembly of the People of Kazakhstan. - Petropavlovsk, Kazakhstan: M. Kozybaev North Kazakhstan State University, 2017. – P.9-14.
Grivennaya, L. National identity: theory and practice: a collection of materials of scientific and methodological seminars. - Petropavlovsk, Kazakhstan: M. Kozybaev North Kazakhstan State University, 2018. – P.25-29.
Lee Anne Peck, Guy S. Reel. Media Ethics at Work: True Stories from Young Professionals. – USA, Washington DC: CQ Press, 2019, 174 p.
Lippman U. Public opinion. – Moscow, Russia: Institute of the Foundation “Public Opinion”, 2004. - 126 p.
Mammola, S., Malumbres-Olarte, J., & Arabesky, V. An expert-curated global database of online newspaper articles on spiders and spider bites. Sci Data, 9, 109; 2022. https://doi.org/10.1038/s41597-022-01197-6
Petrov, B. Analiz razvitija onlajn-zhurnalistiki kak novogo vida jelektronnyh SMI Kazahstana na primere SMI Severo-Kazahstanskoj oblasti. [Analysis of the Development of Online Journalism as a New Type of Electronic Media in Kazakhstan on the Example of the North Kazakhstan Region’s Media] Proc. of the ISPC “Media Space of the Region: History and Prospects of Development” (Kurgan, Russia, 2019), p.77-84.
Petrov, B., Bakenova, A., Yensebayeva, S. Development of a Database of Digital Multicultural Content and Application in Journalism Lessons. Scientific Journal of AITU, 10, 33-44, 2022. https://doi.org/10.37943/dnsg5604
Petrov, B. Formirovanie polikul'turnoj lichnosti budushhego zhurnalista v processe osveshhenija dejatel'nosti Assamblei naroda Kazahstana. [Formation of a Multicultural Personality of a Future Journalist in the Process of Covering the Activities of the Assembly of People of Kazakhstan] Proc. of the ISPC “Sokolov Readings: a Foreign Language as a Means of Forming a Multicultural Personality of a Student” (Tyumen, Russia, 2019), p.12-18.
Potashnik, M. Trebovaniia k sovremennomu uroku: metodicheskoe posobie. [Requirements for a modern lesson: a methodological guide] – M.: Center of Pedagogical Education, 2011. – Р. 112-113.
Resnianskaia L.L. SMI i politika. [Mass media and politics] - M.: Aspect Press, 2007. – 256 p.
Shuvalova, D. Rukhani zhangyru zhane zhastar: a collection of annotations of master's theses. - Petropavlovsk, Kazakhstan: M. Kozybaev North Kazakhstan State University, 2018. Р.38-40
Suárez-Cabal M.J., Suárez-Otero, P., De la Riva, C., & Tuya, J. MDICA: Maintenance of data integrity in column-oriented database applications. Computer Standards & Interfaces, 83; 2022. https://doi.org/10.1016/j.csi.2022.103642
“TeAchnology” The Online Teacher Resource (2022, May 10). Using Computer Databases in The Classroom. URL: https://www.teach-nology.com/tutorials/databases/ (date of reference: 10.05.2022).
Wunderlich L., Hölig, S., & Hasebrink, U. Does Journalism Still Matter? The Role of Journalistic and non-Journalistic Sources in Young Peoples’ News Related Practices. Int. Journal of Press/Politics, 27; 2022. https://doi.org/10.1177/19401612211072547.