Медианың бейімделу функциясы контексінде білім беру миграциясын оқшаулау
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v68.i2.06Аннотация
Білім миграциясы мемлекет үшін құнды ресурс болып табылады. Шетелдік студенттер үшін университеттер мен мектептердің тартымдылығы елдің әл-ауқатының, ғылым мен техниканың жоғары дамуының, мәдениетаралық жайлылықтың, қоғамдық және саяси тұрақтылықтың белгісі екені анық.
Ұсынылған зерттеудің мақсаты – Қазақстандағы шетелдік студенттердің бейімделуінің ақпараттық факторларын зерттеу, қабылдаушы елдің оң стратегияларын және білім беру және әлеуметтік салалардағы студенттердің миграциясына теріс әсер ету механизмдерін анықтау.
Мақала авторлары «білім алушы мигранттардың» бейімделу процесіне медиаконтенттің сезімталдықпен қатысуы, жаңа білім беру тұжырымдамасына үйрену жылдамдығы мен сапасының тұрғылықты елден, бұрынғы көші-қон тәжірибесінен, географиялық жақындық пен оқу уақытына (1 семестр, 4 жыл және т.б.) тәуелділігі туралы ғылыми идеяны ұсынды.
Әдістемелік талдау мен ғылыми зерттеулерге негіз болған сауалнама мен тақырыптық сұхбаттар авторларға білім көші-қонын қабылдауды ақпараттық факторларға, БАҚ пен әлеуметтік желілерді бейімдеу кешеніне қосуға бағыттауға мүмкіндік берді. Сондай-ақ шетелдік студенттерге тәлімгерлік және қолдау көрсетудің нақты механизмін ұйымдастырудағы, студенттік қоғамдастық пен университетті басқару құрылымдарында қолайлы жағдай жасаудағы университеттердің маңызды рөлі аталды.
Бұқаралық ақпарат құралдары тұрғысынан шетелдік студенттің бейнесі жағымды коннотацияға ие, бірақ көбінесе ол схемалық, стереотиптік және екіұшты түрде қабылданады, яғни тұратын елге байланысты.
Зерттеу нәтижелері мигрант студенттерге әсер ететін бейімделудің бірқатар сезімтал факторларын, рефлекторлық импульстарды және жаңалықтарға арналған әлеуметтік желілерді, кейбір мәтіндердің стереотиптілігі мен біржақтылығын, мигранттарды мемлекеттік қолдау бағдарламалары туралы хабардар етудің төмен деңгейін анықтауға мүмкіндік берді. Сондай-ақ авторлар шетелдік студенттермен жұмыс жасау тұрғысынан университетішілік қауымдастықтың қалаған коммуникациялық стратегиясын сипаттады.
Негізгі сөздер: БАҚ, білім миграциясы, шетелдік студенттер, мигранттардың бейімделуі, миграция саясаты, ақпараттық қолдау.
Библиографиялық сілтемелер
Ахантьева Н.В., Абдуганиев Н.Н. Адаптация студентов-мигрантов в новое социокультурное пространство в ВУЗах Мордовии // Вестник антропологии, 2021. № 2. С. 241–247.
Becker С.С. Migrants’ Social Integration and Its Relevance for National Identification: An Empirical Comparison Across Three Social Spheres. Migration and Society
Volume 6 – 2021 https://doi.org/10.3389/fsoc.2021.700580
Бокаев Б. К вопросу о проблемах языковой адаптации репатриантов Казахстана // Вестник КазНУ. Серия филологическая, №1(131). 2011. С. 103-107.
В Казахстане снижается число иностранных студентов. https://el.kz/ru/v-kazahstane-snizhaetsya-chislo-inostrannyh-studentov_59237
Гладилина А.В. «Язык вражды» в традиционных и новых медиа // Вестник Челябинского государственного университета. 2013. № 21 (312). Филология. Искусствоведение. Вып. 80. С. 144–153.
Dekker R., Engbersen G. and Faber M. The Use of Online Media in Migration Networks. Popul. Space Place. 2015. DOI: 10.1002/psp.1938
Dheyab R.Ali. The impact of racism in the media on migration. IJHER. Journal Volume 3, Issue 6, 2021. p. 145-157. http://dx.doi.org/10.47832/2757-5403.6-3.11
Жаркынбекова Ш.К. Проблемы обучения студентов-оралманов профессиональному общению на русском языке// Материалы первой международной научно-практической методической конференции из цикла «Современная русистика в формировании единого культурного и информационного пространства Европы»: Обучение русскому языка студентов филологических и нефилологических факультетов ВУЗов – Люблин (Варшава), 2009.
Завалко Н.А., Нургалиева С.А., Бокаев Б.Н. Педагогическое сопровождение адаптации оралманов в образовательном пространстве Казахстана: Монография. - Алматы, «Кітап», 2010.-160 с.
Fejes, A., Chamberland, M. & Sultana, R.G. Migration, educational and career guidance and social inclusion. Int J Educ Vocat Guidance 22, 347–361 (2022). https://doi.org/10.1007/s10775-021-09493-0
Lim S.S., Pham B. If you are a foreigner in a foreign country, you stick together’: Technologically mediated communication and acculturation of migrant Students. New Media & Society. 1–18. 2016 DOI: 10.1177/1461444816655612
Лисенкова А.А., Мельникова А.Ю. Цифровые медиа как зеркало современной культуры // Научное обозрение. 2018. – № 1.
MacAvaney S., Yao H.-R., Yang E., Russell K., Goharian N., Frieder O. Hate speech detection: Challenges and solutions. PLoS ONE 14. (8). 2019. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0221152
Masud M.M.H. International Student Migration and Polymedia: The Use of Communication Media by Bangladeshi Students in Germany. Research in Social Sciences and Technology Volume 5 Issue 3, 2020. РР. 95-110. DOI: 10.46303/ressat.05.03.5
Митин Д.Н. Образовательная (учебная) миграция: понятие, проблемы и пути решения. Вестник РУДН, серия Политология, 2010, № 3. С. 123-134
Negizbayeva M.O. Reporting on migration and representation of migrants in Kazakh and Russian media / Mapping the media and communicative landscape of Central Asia: emerging trends and persisting issues: Monograph. Lexington Books, The Rowman & Littlefield Publishing Group, Inc. 2023. Р. 254 https://www.amazon.com/-/es/Elira-Turdubaeva/dp/1793633487
Peggy Levitt, 2004, Transnational Migrants: When "Home" Means More Than One Country, https://www.migrationpolicy.org/article/transnational-migrants-when-home-means-more-one-country
Peng Y. Student migration and polymedia: mainland Chinese students’ communication media use in Hong Kong, Journal of Ethnic and Migration Studies. 2016. DOI: 10.1080/1369183X.2016.1194743
Sánchez-Holgado Р., Amores J.J., Blanco-Herrero D. Online Hate Speech and Immigration Acceptance: A Study of Spanish Provinces. Social Sciences 11: 515. 2022. https://doi.org/ 10.3390/socsci11110515
Sawyer R., Chen G.-M. The Impact of Social Media on Intercultural Adaptation. Intercultural Communication Studies, vol. 21, no. 2, 2012, pp. 151-169. https://web.uri.edu/iaics/files/09RebeccaSawyerGuoMingChen.pdf
Svendsen S.H.B., Ask K., Oygardslia K., Skotnes C.E., Ringrose P., Grut G., Rokenes F. Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?, Learning, Media and Technology. 2021. DOI:10.1080/17439884.2021.1954949
Тынышбаева А.А., Жаркынбекова Ш.К., Нуртазина М.Б. Интеграционные программы для детей и семьи этнических репатриантов // Социальная модернизация Казахстана: Проблемы и перспективы: Материалы I Международной научно-практической конференции - Астана: ЕНУ имени Л.Н.Гумилева, 2005. - С. 166-171.
Yau А., Marder B., O’Donohoe S. The role of social media in negotiating identity during the process of acculturation. Information Technology & People Vol. 33 No. 2, 2020. pp. 554-575. DOI 10.1108/ITP-09-2017-0305
Yue Z., Li S., Jin X., Feldman M.W. The Role of Social Networks in the Integration of Chinese Rural–Urban Migrants: A Migrant–Resident Tie Perspective. Urban Studies Journal Limited. 1-20. 2013. DOI: 10.1177/0042098012470394
Шевцова Е.В. Основные механизмы миграционной политики по привлечению учебных мигрантов: чему Россия может научиться у будущих мировых держав // Вестник НГУЭУ. – 2012. – №1. – С. 78 – 87.
Щетинина А. В., Семёхина А. С. Хейт и ненависть как формы вражды в современной коммуникации: опыт портретирования лексемы и понятия // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2022. Вып. 1 (219). С. 33–42. https://doi.org/10.23951/1609-624X-2022-1-33-42
References
Altynbekova O.B. Vliyanie repatriacii oralmanov na yazykovuyu situaciyu v Kazahstane [The Impact of Oralman Repatriation on the Language Situation in Kazakhstan] // Materialy III Mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii «YAzykovaya politika i social'no-pravovye aspekty adaptacii migrantov: problemy, realizaciya, perspektiva»-Tyumen', 2010.- S. 10-14.
Ahant'eva N.V., Abduganiev N.N. Adaptaciya studentov-migrantov v novoe sociokul'turnoe prostranstvo v VUZah Mordovii [Adaptation of migrant students to a new socio-cultural space in the universities of Mordovia] // Vestnik antropologii, 2021. № 2. S. 241–247.Becker С.С. Migrants’ Social Integration and Its Relevance for National Identification: An Empirical Comparison Across Three Social Spheres. Migration and Society
Volume 6 – 2021 https://doi.org/10.3389/fsoc.2021.700580
Bokaev B. K voprosu o problemah yazykovoj adaptacii repatriantov Kazahstana [To the question of the problems of language adaptation of repatriates of Kazakhstan] // Vestnik KazNU. Seriya filologicheskaya, №1(131). 2011. S. 103-107.
V Kazahstane snizhaetsya chislo inostrannyh studentov [The number of foreign students is decreasing in Kazakhstan]. https://el.kz/ru/v-kazahstane-snizhaetsya-chislo-inostrannyh-studentov_59237
Gladilina A.V, «YAzyk vrazhdy» v tradicionnyh i novyh media ["Hate speech" in traditional and new media] // Vestnik CHelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. 2013. № 21 (312). Filologiya. Iskusstvovedenie. Vyp. 80. S. 144–153.
Dekker R., Engbersen G. and Faber M. The Use of Online Media in Migration Networks. Popul. Space Place. 2015. DOI: 10.1002/psp.1938
Dheyab R.Ali. The impact of racism in the media on migration. IJHER. Journal Volume 3, Issue 6, 2021. p. 145-157. http://dx.doi.org/10.47832/2757-5403.6-3.11
Zharkynbekova Sh.K. Problemy obucheniya studentov-oralmanov professional'nomu obshcheniyu na russkom yazyke [Problems of Teaching Oralman Students Professional Communication in Russian] // Materialy pervoj mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj metodicheskoj konferencii iz cikla «Sovremennaya rusistika v formirovanii edinogo kul'turnogo i informacionnogo prostranstva Evropy»: Obuchenie russkomu yazyka studentov filologicheskih i nefilologicheskih fakul'tetov VUZov – Lyublin (Varshava), 2009.
Zavalko N.A., Nurgalieva S.A., Bokaev B.N. Pedagogicheskoe soprovozhdenie adaptacii oralmanov v obrazovatel'nom prostranstve Kazahstana [Pedagogical support for the adaptation of oralmans in the educational space of Kazakhstan]: Monografiya. - Almaty, «Kіtap», 2010.-160 s.
Fejes, A., Chamberland, M. & Sultana, R.G. Migration, educational and career guidance and social inclusion. Int J Educ Vocat Guidance 22, 347–361 (2022). https://doi.org/10.1007/s10775-021-09493-0
Lim S.S., Pham B. If you are a foreigner in a foreign country, you stick together’: Technologically mediated communication and acculturation of migrant Students. New Media & Society. 1–18. 2016 DOI: 10.1177/1461444816655612
Lisenkova A.A., Mel'nikova A.YU. Cifrovye media kak zerkalo sovremennoj kul'tury [Digital media as a mirror of modern culture] // Nauchnoe obozrenie. 2018. – № 1.
MacAvaney S., Yao H.-R., Yang E., Russell K., Goharian N., Frieder O. Hate speech detection: Challenges and solutions. PLoS ONE 14. (8). 2019. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0221152
Masud M.M.H. International Student Migration and Polymedia: The Use of Communication Media by Bangladeshi Students in Germany. Research in Social Sciences and Technology Volume 5 Issue 3, 2020. РР. 95-110. DOI: 10.46303/ressat.05.03.5
Mitin D.N. Obrazovatel'naya (uchebnaya) migraciya: ponyatie, problemy i puti resheniya [Educational (educational) migration: concept, problems and solutions]. Vestnik RUDN, seriya Politologiya, 2010, № 3. S. 123-134
Negizbayeva M.O. Reporting on migration and representation of migrants in Kazakh and Russian media / Mapping the media and communicative landscape of Central Asia: emerging trends and persisting issues: Monograph. Lexington Books, The Rowman & Littlefield Publishing Group, Inc. 2023. Р. 254 https://www.amazon.com/-/es/Elira-Turdubaeva/dp/1793633487
Peggy Levitt, 2004, Transnational Migrants: When "Home" Means More Than One Country, https://www.migrationpolicy.org/article/transnational-migrants-when-home-means-more-one-country
Peng Y. Student migration and polymedia: mainland Chinese students’ communication media use in Hong Kong, Journal of Ethnic and Migration Studies. 2016. DOI: 10.1080/1369183X.2016.1194743
Sánchez-Holgado Р., Amores J.J., Blanco-Herrero D. Online Hate Speech and Immigration Acceptance: A Study of Spanish Provinces. Social Sciences 11: 515. 2022. https://doi.org/ 10.3390/socsci11110515
Sawyer R., Chen G.-M. The Impact of Social Media on Intercultural Adaptation. Intercultural Communication Studies, vol. 21, no. 2, 2012, pp. 151-169. https://web.uri.edu/iaics/files/09RebeccaSawyerGuoMingChen.pdf
Svendsen S.H.B., Ask K., Oygardslia K., Skotnes C.E., Ringrose P., Grut G., Rokenes F. Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?, Learning, Media and Technology. 2021. DOI:10.1080/17439884.2021.1954949
Tynyshbaeva A.A., Zharkynbekova SH.K., Nurtazina M.B. Integracionnye programmy dlya detej i sem'i etnicheskih repatriantov [Интеграционные программы для детей и семьи этнических репатриантов] // Social'naya modernizaciya Kazahstana: Problemy i perspektivy: Materialy I Mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii - Astana: ENU imeni L.N.Gumileva, 2005. - S. 166-171.
Yau А., Marder B., O’Donohoe S. The role of social media in negotiating identity during the process of acculturation. Information Technology & People Vol. 33 No. 2, 2020. pp. 554-575. DOI 10.1108/ITP-09-2017-0305
Yue Z., Li S., Jin X., Feldman M.W. The Role of Social Networks in the Integration of Chinese Rural–Urban Migrants: A Migrant–Resident Tie Perspective. Urban Studies Journal Limited. 1-20. 2013. DOI: 10.1177/0042098012470394
Shevcova E.V. Osnovnye mekhanizmy migracionnoj politiki po privlecheniyu uchebnyh migrantov: chemu Rossiya mozhet nauchit'sya u budushchih mirovyh derzhav [The main mechanisms of migration policy to attract educational migrants: what Russia can learn from future world powers] // Vestnik NGUEU. – 2012. – №1. – S. 78 – 87.
Shchetinina A. V., Semyohina A. S. Hejt i nenavist' kak formy vrazhdy v sovremennoj kommunikacii: opyt portretirovaniya leksemy i ponyatiya [Hait and hatred as forms of enmity in modern communication: the experience of portraying a lexeme and concept] // Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta. 2022. Vyp. 1 (219). S. 33–42. https://doi.org/10.23951/1609-624X-2022-1-33-42