Деректер негізіндегі шешімдер қабылдаудағы визуализацияның рөлі: Қазақстан мен Қытай БАҚ-тарының тәжірибесін салыстырмалын талдау

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v69.i3.07
        241 160

Аннотация

Визуализацияның дамуымен деректердің шешім қабылдауы жылдамдады. Жаңа қарапайым және түсінікті формат визуалды формалар арқылы адамдардың санасына әсер ете отырып, жарияланымдарды тиімдірек етті. Ғаламдық желінің орташа пайдаланушысы санаулы секундтарда күрделілік деңгейіне қарамастан кез келген реңктегі ақпаратты зерттеп, талдай алады. Бұл жұмыста біз деңгейі мен көру көздері түбегейлі әртүрлі Қазақстан мен Қытай мәдениеттеріндегі журналистік материалдардың аудиторияға әсерін зерттедік.

Зерттеудің мақсаты – мәтіндік хабарламаларды тапсырыс бойынша әзірленген визуализацияға түрлендірудің әртүрлі тәсілдерін және Қазақстан мен Қытайдың БАҚ-та деректерге негізделген шешім қабылдау үшін визуализацияның тиімділігін көрсету.

Зерттеу нәтижелері: хабарлама мазмұнының сипатына сәйкес диаграммалардың, графиктердің, кестелердің, түс схемаларының әртүрлі түрлері таңдалуы керек. Визуализацияның интерактивтілігі аудиторияның қатысуын арттыруға көмектесіп, ақпаратты тарату және әлеуметтік алмасу функциясын жүзеге асырады. Қазақстан мен Қытайдың баспа және электронды бұқаралық ақпарат құралдарында үлкен деректердің визуализациясы ақпаратты жылдам және тиімді ұсынуға ықпал етеді. Бұл аудиторияға фактілерді жылдам талдауға және шешім қабылдауға көмектеседі, бұл екі елдің экономикасының өсуіне ықпал етеді.

Зерттеу әдістемесі. Салыстырмалы талдау әдісі Қазақстан мен Қытайдың бұқаралық ақпарат құралдарында визуализацияны қолданудың құралдарын, әдістерін және тәжірибесін салыстыру үшін пайдаланылды. Контент-талдау көмегімен Қытайдың БАҚ-тағы ақпаратты визуализациялауға Қазақстанға қарағанда ертерек және жиірек жүгінетіні анықталды.

Практикалық құндылық. Зерттеу нәтижелерін болашақ журналистерді дайындауда және элективті пәндер бойынша материалдар ретінде пайдалануға болады. Жұмыс медианы зерттеу үшін теориялық және практикалық негіз бола алады.

Негізгі сөздер: ақпарат, визуализация, үлкен деректер, журналистика, БАҚ.

Библиографиялық сілтемелер

1. Volkova, V. V. (2014). Mediadizajn: postanovka problem [Media Design: Problem Statement]. Materialy IV Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. “Dizajn SMI: trendy XXI veka”. Moskva. S. 13-18.
2. HubSpot Agency Blog. (n.d.).10 Ways to Visualize Your Data (With Examples). URL: https://blog.hubspot.com/agency/examples-data-visualization (data obrashcheniya: 09.03. 2023).
3. Tafti, E. R. (2010). Podacha informacii [Submission of information] [Blog post]. Retrieved from https://fortressnotes.blogspot.com/2010/06/blog-post_07.html
4. He Vejdun.(2020). Vizual'nyj analiz dannyh po profilaktike i kontrolyu epidemii novoj koronnoj pnevmonii [Visual Analysis of Novel Corona Pneumonia Epidemic Prevention and Control Data]. Zhurnal Kitajskoj akademii metrologii, 31(4). S.332-337.
5. CHen' Czinin. (2020). Gorodskoe upravlenie na osnove dannyh [City management based on data]. Pekin: Izdatel'stvo Kitajskogo narodnogo universiteta.
6. Lagutina, I. «Ne zamerznem, tak zadokhnemsya: problemy vozdukha v Almaty» [“If it doesn’t freeze, we’ll suffocate: air problems in Almaty”]. Mobilaser.kz. URL: https://mobilaser.kz/ne-zamerznem-tak-zadohnemsya-problemy-vozduha-v-almaty/technic/climate/ (data obrashcheniya: 09.03.2023)
7. «V kakikh gorodakh Kazakhstana samyy gryaznyy vozdukh?» Ranking.kz. URL: https://ranking.kz/reviews/industries/v-kakih-gorodah-kazahstana-samyj-gryaznyj-vozduh.html (data obrashcheniya: 07.04.2018).
8. Shevchenko, V.E. (2014). Visual Content as a Trend in Modern Journalism. Nauchnye issledovaniya: Tekhnologii mediaproizvodstva, Vypusk №4. Harvard sistema oformleniya ssylok.
9. Simakova, S. I. Instrumenty vizualizacii informacii v SMI: tajmlajn [Tools for visualizing information in the media: timeline] // Vestnik NNGU. 2017. No4. S. 207-216
10. Tulupov, V. V. Dizajn periodicheskih izdanij [Design of periodicals]. Spb.: Izd-vo Mihajlova V. A., 2008
11. Liu Ting & Liu Yingxu & Zhai Chang.(2022). «Application of Data Visualization in Epidemic Reports: A Case Study of the New Crown Pneumonia Incident Report». China Media Technology. (03):22-27.
12. Li Pu.(2022). Analiz cvetovogo znacheniya cvetovyh slov [Analysis of the color meaning of color words]. Xueyuan Education, (29): 69-71.
13. Den Syaonan' (2018) Primenenie vizualizacii dannyh v demografii [Application of data visualization in demography] // Naselenie i razvitie, 24(4), C.30-39.
14. Cyan' YUnczyan' (2019) Dizajn i primenenie vizualizacii dannyh [Design and application of data visualization] // Vestnik nauki i tekhnologij, 37(20), C.12-17.

Жүктелулер

Как цитировать

Musinova, A. A., Zakariya, G. M., Wenxuan, G., Lagutina, I. A., Zihao, Y., Imanali, A. D., & Qian, Z. (2023). Деректер негізіндегі шешімдер қабылдаудағы визуализацияның рөлі: Қазақстан мен Қытай БАҚ-тарының тәжірибесін салыстырмалын талдау. Журналистика сериясы, 69(3), 74–91. https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v69.i3.07