Жасөспірімдердің бұқаралық медианы тұтынуы: танымал ақпарат көздері және оған сенім деңгейі

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v74.i4.2
        116 116

Кілттік сөздер:

медиа, Орталық Азия, цифрлық ұрпақ, медианы тұтыну, ақпаратқа сенім.

Аннотация

Орталық Азияда орналасқан 4 мемлекетті 16 миллионнан аса Z ұрпақ мекендейді. Олар әлеуметтің ең белсенді бөлігі болып табылады және медианы тұтыну жағынан өзге топтардан әлдеқайда озық келеді. Өйткені, олар цифрлық технологиялардың қарқынды жетілген тұсында өмірге келді және ерте жастан қолдана бастады. Сонымен бірге жастар заманауи медианың тұтынушысы ғана емес, өздері де ақпарат таратушы: пост жазады, желіге сурет, видео салады, пікір қалдырады, әлеуметтік мәселелерді шешуге де қатысады.

 Мақалада Орталық Азиядағы Z ұрпақтың медианы тұтынуының проблемалары зерттеледі, яғни олардың медиамен қарым-қатынасы, ақпарат көздерін таңдауы және оған деген сенім деңгейі қарастырылады. Негізінен Қазақстан, Өзбекстан мен Тәжікстандағы медианың дамуы салыстырмалы түрде талданады. Қырғыз Республикасындағы іс-тәжірибесі де қамтылады. Жұмыстың мақсаты медиа кеңістіктегі өзгеріске сараптама жасап, толғақты мәселелерін саралау және оны жақсартуға қатысты ұсыныс тұжырымдамалар әзірлеу болып табылады. Зерттеудің әдістемесі әлеуметтік зерттеуге, ашық дерек көзі мен бақылауға құрылған. Негізгі нәтижелердің медиа және жарнама саласының мамандары, маркетолог пен әлеуметтанушылар үшін практикалық маңызы бар. Медиа бойынша білім беруде, ақпараттық сауаттылыққа қатысты да қаперге алатын тұстары жетерлік.

Авторлардың биографисы

А.А. Бейсенқұлов, Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті,Қазақстан, Алматы қ.

Бейсенқұлов Аязби Ақбергенұлы (корреспондент автор) – филол.ғ.к., Халықаралық ақпараттық технологиялар университетінің қауымдастырылған профессоры (Қазақстан, Алматы қ., email: a.beisenkulov@iitu.edu.kz);

К.А. Ауесбай, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.

Ауесбай Канат Ауесбайулы – филол.ғ.к. Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті (Қазақстан, Алматы қ., email: kanat_a82@mail.ru);

Ш.Ы. Қалиаждарова, Әл­-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.

 Қалиаждарова Шынар Ыдырышқызы – PhD, Халықаралық ақпараттық технологиялар университетінің қауымдастырылған профессоры (Қазақстан, Алматы қ.email: s.kaliazhdarova@mail.ru);

Н.Ж. Жансерікова

Жансерікова Назкен Жансерікқызы – әлеуметтік ғылымдар магистрі, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Журналистика факультеті «8D03202-Медиа және коммуникациялар» мамандығының PhD докторанты (Қазақстан, Алматы қ., email: zhanserikova.nazken@gmail.com).

М.Ж. Жолдас, Әл­-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.

М.Zh. Zholdas - Master's student, Faculty of Journalism, Al-Farabi Kazakh National University (Kazakhstan, Almaty, e-mail: zholdasovam777@mail.ru).

Жүктелулер

Как цитировать

Бейсенқұлов, А. ., Ауесбай, К., Қалиаждарова, Ш. ., Жансерікова, Н. ., & Жолдас, М. . (2024). Жасөспірімдердің бұқаралық медианы тұтынуы: танымал ақпарат көздері және оған сенім деңгейі. Журналистика сериясы, 74(4), 19–33. https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v74.i4.2

Шығарылым

Бөлім

Журналистика: Қоғам. Тарих. Саясат. Заң. Экономика.