Жаңа медиадағы публицистиканың мысалы ретінде Қанат Бейсекеевтің деректі фильмдерінің нарративтік талдауы
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2022.v65.i3.08Аннотация
Мақала қазақстандық тәуелсіз режиссер Қанат Бейсекеевтің шығармалары мысалында жаңа медиа публицистикасындағы қазақтардың этникалық ерекшелігін іздеуге арналған. Мақала қазақстандық тәуелсіз режиссер Қанат Бейсекеевтің фильмдеріндегі қазақтардың этникалық бірегейлігін іздеу тақырыбына арналған. Зерттеудің мақсаты-нарративтік талдау арқылы осы тақырыпты ашу тәсілдерін анықтау. YouTube платформасын деректі фильмдерді трансляциялау үшін медиа ретінде зерттеуге арналған әдебиеттер қарастырылды, өйткені зерттеу нысаны режиссер Қанат Бейсекеевтің жеке YouTube арнасында жарияланды. Бұл зерттеу басылымның ғылыми құндылығы болып табылатын деректі фильмді публицистиканың үлгісі ретінде баяндау жаңа медиада қолданудың мысалы болып табылады. Сонымен қатар, мақала авторы режиссердің стилистикалық әдістерін ашады, соның арқасында этникалық ұқсастық тақырыбы тиімдірек ашылады. Мақалада практикалық маңыздылығы жағынан деректі фильм журналистикадағы әлеуметтік маңызды тақырыптарды түсінудің бір жолы ретінде айқындалады. Зерттеудің негізгі әдісі Александр Прониннің шығармаларына негізделген нарративтік талдау. Зерттеу нәтижелері YouTube платформасына негізделген ресми медиа мен тәуелсіз автор арасындағы ынтымақтастықтың оң сипатын көрсетті. Соңғы жылдары әлуеметтік медиаға айналған видеохостингтің танымалдығы жыл сайын артып келеді, сондықтан YouTube-те сапалы, білім беру және білім ашу мазмұнын талдауға назар аударған жөн. Іс жүзінде зерттеу деректі фильмдер жасау арқылы мәдениетарылық және этносарылық байланысты дамыту мүмкіндігін қарастыруды ұсынады. Сонымен, Қанат Бейсекеевтің қазақтардың этникалық бірегейлігін іздеу туралы фильмдерінің негізгі хабары қазақ тілін дамыту және қазақтардың мәдениеттін сақтау болып табылады.
Түйін сөздер: YouTube, деректі фильм, нарратив, журналистика, жаңа медиа.
Библиографиялық сілтемелер
2. Боринская, С.А. и Янковский, Н.К. “Генетика и геномика человека. Популяции и этносы в пространстве и времени: эволюционные и медицинские аспекты” Вавиловский журнал генетики и селекции., №17 (2015): с. 930–934.
3. ван ден Аккер, Р. Метамодернизм. Историчность, Аффект и Глубина после постмодернизма. Москва: РИПОЛ классик, 2021.
4. Ворошилов, В.В. Журналистика: учебник. Москва: КНОРУС, 2016.
5. Землянова, Л.М. Коммуникативистика и средства информации: Англо-русский толковый словарь концепций и терминов. Москва: Изд-во Моск. ун-та, 2004.
6. Новикова, А.А. Телевизионная реальность. Экранная интерпретация действительности. Москва: Изд. дом Высшей школы экономики, 2013.
7. Пронин А.А. Маss-док: презумпция нарративности. СПб.: ИД «Петрополис», 2016.
8. Рейнгольд, Г. Умная толпа: новая социальная революция. Москва: ФАИР-ПРЕСС, 2006.
9. Шергова, К.А. Становление жанров документального телекино (1960-е – начало 2000-х гг.). Академия медиаиндустрии, 2016.
10. Эльзессер, Т. и Хагенер, М. Теория кино. Глаз, эмоции, тело. СПб.: Сеанс, 2016.
11. Bill, N. Introduction to Documentary. Bloomington: Indiana University Press, 2010.
12. Elias, N. and Sulkin, I. “YouTube viewers in diapers: An exploration of factors associated with amount of toddlers’ online viewing”. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace. №11(3) (2017): https://doi.org/10.5817/CP2017-3-2
13. Fedele, M. and Aran-Ramspott, S. and & Suau, J. “Preferências e Práticas dos Pré-Adolescentes no YouTube: Resultados de um Estudo Realizado na Catalunha”. Comunicação E Sociedade. №39 (2021): p. 145-166.
14. Jarrett K. “Beyond Broadcast YourselfTM: The Future of Youtube” Media International Australia. №126(1) (2008): p. 132-144.
15. Litvinenko A. “YouTube as Alternative Television in Russia: Political Videos During the Presidential Election Campaign 2018 Volume”. Social Media + Society. №7 (1) (2021): https://doi.org/10.1177/2056305120984455
16. Moskowitz, M.L. Internet Video Culture in China: YouTube, Youku, and the Space in Between. New York: Routledge, 2019.
17. Thelwall, M. “Lifestyle information from YouTube influencers: some consumption patterns”. Journal of Documentation. Vol. 77 No. 6. (2021): p. 1209-1222.
18. Waldfogel J. “Lost on the web: Does web distribution stimulate or depress television viewing?”. Information Economics and Policy. Vol. 21, No. 2. (2009): p. 158-168.
19. Weibel D. and di Francesco R. and Kopf R. and Fahrni S. and Brunner A. and Kronenberg P. and Lobmaier J.S. and Reber T.P. and Mast F.W. and Wissmath B. “TV vs. YouTube: TV Advertisements Capture More Visual Attention, Create More Positive Emotions and Have a Stronger Impact on Implicit Long-Term Memory”. Front. Psychol. №10 (626). 2019: doi: 10.3389/fpsyg.2019.00626
20. Weihl, A. The 'New' Documentary Nexus – Networked|Networking in Interactive Assemblages. Newcastle: Cambridge Scholars, 2019.
References
1. Ainaulova, K. i Alimbaeva, K. “Tendencii razvitiya documental’nogo kino Respubliki [Trends in the development of documentary films of the Republic]”. Tendencii razvitiya kinoiskusstva Kazakhstana [Trends in the development of cinematography in Kazakhstan]. (Gylym, Alma-Ata, 1990) – (in Russian).
2. Borinskaya, S.A. i Yankovskiy, N.K. “Genetika i genomika cheloveka. Populyatsii i etnosy v prostranstve i vremeni: evolyutsionnyye i meditsinskiye aspekty [Human genetics and genomics. Populations and ethnic groups in space and time: evolutionary and medical aspects]”. Vavilovskiy zhurnal genetiki i selektsii. Vol 17, 930-934 (2015): 930 - (in Russian).
3. van den Akker, R. “Metamodernizm. Istorichnost’, Affect I Glubina posle postmodernizma [Metamodernism: Historicity, Affect, and Depth after Postmodernism]”. (RIPOL, Moscow, 2021) – (in Russian).
4. Voroshilov, V.V. “Zhurnalistika [Journalism]”. (KNORUS, Moscow, 2016) – (in Russian).
5. Zemlyanova, L.M. “Kommunikativistika I sredstva informacii: anglo-russkyi tolkovyi slovar’ koncepcyi I terminov [Communication Studies and Media: English-Russian explanatory Dictionary of concepts and Terms]” (Izdatel’stvo Moskovskogo universiteta, Moscow, 2004) - (in Russian).
6. Novikova, A.A. “Televizionnaya realʹnostʹ. Ekrannaya interpretatsiya deystvitelʹnosti [TV reality. Screen interpretation of reality]”. (Ed. House of the Higher School of Economics, Moscow, 2013) - (in Russian).
7. Pronin A.A. “Маss-doc: prezupcia narrativnosti [Mass-doc: the presumption of narrative]”. (Petropolis, St. Petersburg, 2016) - (in Russian).
8. Reingold, G. “Umnaya tolpa: Novaya social’naya revol’uciya [Smart Crowd: A new Social Revolution]”. (FAIR-PRESS, Moscow, 2006) – (in Russian).
9.Shergova, K.A. “Stanovlenie zhanrov dokumental’nogo telekino (1960-ye – nachalo 2000-h godov) [The formation of documentary telekine genres (1960s – early 2000s)]”. (Akademiya mediaindustrii, 2016) – (in Russian).
10. Elzesser, T. I Hagener, M. “Teoriya kino. Glaz, emocii, telo [The theory of cinema. Eye, emotions, body]”. ( Seans, Snt Petergurg, 2016) – (in Russian).
11. Bill, N. (2010), “Introduction to Documentary”. Bloomington, Indiana University Press.
12. Elias, N. and & Sulkin, I. (2017), “YouTube viewers in diapers: An exploration of factors associated with amount of toddlers’ online viewing”, Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 11(3). https://doi.org/10.5817/CP2017-3-2
13. Fedele, M. and Aran-Ramspott, S. and & Suau, J. (2021), “Preferências e Práticas dos Pré-Adolescentes no YouTube: Resultados de um Estudo Realizado na Catalunha”, Comunicação E Sociedade, 39, PP. 145-166. https://doi.org/10.17231/comsoc.39(2021).2714
14. Jarrett K. (2008), “Beyond Broadcast YourselfTM: The Future of Youtube”, Media International Australia, 126(1), PP. 132-144. doi:10.1177/1329878X0812600114
15. Litvinenko A. (2021), “YouTube as Alternative Television in Russia: Political Videos During the Presidential Election Campaign 2018Volume”, Social Media + Society, 7 (1). https://doi.org/10.1177/2056305120984455
16. Moskowitz, M.L. (2019), Internet Video Culture in China: YouTube, Youku, and the Space in Between. 1st ed/ Routledge, New York. https://doi.org/10.4324/9780429259913
17. Thelwall, M. (2021), “Lifestyle information from YouTube influencers: some consumption patterns”, Journal of Documentation, Vol. 77 No. 6, PP. 1209-1222.
18. Waldfogel J. (2009), “Lost on the web: Does web distribution stimulate or depress television viewing?” Information Economics and Policy, Vol. 21, No. 2, PP 158-168. https://doi.org/10.1016/j.infoecopol.2008.11.002
19. Weibel D. and di Francesco R. and Kopf R. and Fahrni S. and Brunner A. and Kronenberg P. and Lobmaier J.S. and Reber T.P. and Mast F.W. and Wissmath B. (2019), “TV vs. YouTube: TV Advertisements Capture More Visual Attention, Create More Positive Emotions and Have a Stronger Impact on Implicit Long-Term Memory”, Front. Psychol, 10 (626). doi: 10.3389/fpsyg.2019.00626
20. Weihl, A. (2019), “The 'New' Documentary Nexus Networked|Networking in Interactive Assemblages”. Newcastle, Cambridge Scholars.