Таңғы көңілашар бағдарламалардағы сұхбат жанрының кәсіби деңгейі мен заманауи аудиториясы

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v68.i2.03
        112 259

Аннотация

Түйіндеме: Мақаланы жазуға таңғы көңілашар бағдарламалардағы сұхбат жанрының кәсіби деңгейі мен мақсаттық аудиториясын зерттеу арқылы бұл жанрдың БАҚ пен халық арасындағы айрықша қарым-қатынас тәсілі ретіндегі функциясын анықтау идеясы себеп болды.

Зерттеудің мақсаты - отандық  медиакеңістіктегі, атап айтқанда, ұлттық телевизиядағы, сондай-ақ, ғаламтор желісіндегі сұхбат жанрының кәсіби деңгейі мен мақсаттық аудиториясына, заманауи еркін сұхбат пен дәстүрлі сұхбат арасындағы айырмашылықтар мен ұқсастықтарға   талдау жасау.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Жұмыстың ғылыми және практикалық маңыздылығы сұхбат жанрының ақпарат ғасырындағы айрықша сипатына баға беріп,  телесұхбат жанрындағы трансформация мен модернизация, заманауи телесұхбат технологиясы,   қазіргі таңдағы қолданыс аясы, соның ішінде таңғы көңілашар бағдарламалардағы сұхбаттың тікелей эфир кезіндегі жүгеге асу барысы, мақсаттық аудиториямен кері байланыстың ақпараттық қызметі мен мотивациялық  ізгі әсері, соған сәйкес таңғы көңілашар  бағдарламалардың рейтингтік көрсеткіші мен онлайн-сұхбаттардың қаралым деңгейі жайлы баяндауында.

Зерттеу әдістемесі бойынша баяндау, шолу, салыстыру, дәйектеу,  талдау, жүйелеу, сипаттау, топтастыру, қорытынды жасау әдістері пайдаланылды.

Ғылыми зерттеудің негізгі нәтижелері осыған дейін сұхбат жанрын зерттеген ғалымдардың пікірлеріне сүйеніп, сұхбат жанрының даму тенденцияларында пайда болған сұхбаттың түрлері мен пішіндерін топтастырып, жүйелеу арқылы нешізделген  тұжырымдар мен сұхбат алушылардың кәсіби имиджіне, сұхбат жанры аясындағы типтік кемшіліктерге жасалған талдаулардан көрініс тапты.

Зерттеу жұмысының маңыздылығы  сұхбат жанрының  бүгінші күнге дейін зерттелмеген  жаңа бағыттары мен қазіргі таңдағы қолданыс аясын арнайы қарастырып, ғылыми-теориялық негізде жүйелегендігінде.

Жұмыс қорытындысының практикалық маңыздылығы  сұхбат жанрын кәсіби қызмет аясында қолданатын  журналистер мен журналистика мамандығын даярлайтын жоғары оқу орнында сабақ беретін оқытушылар үшін көмекші құрал есебіндегі ғылыми еңбек болып табылады.

Кілт сөздер: диалог-сұхбат,  монолог-сұхбат, заманауи телесұхбат технологиясы,   телесұхбаттың мақсаттық аудиториясы,  телесұхбат жанрындағы трансформация мен модернизация    

Библиографиялық сілтемелер

Амандосов Т. Журналистік шеберлік және публицистика жанрлары. – Алматы: Мектеп, 1978. – 181 б.
Барманқұлов М. Жанры, печати, радиовещания и телевидения. – Алматы: Қазақ университеті, 1974.– с 128.
Браун Л. Имидж путь к успеху.—Санкт-Петербург:Питер-Пресс, 2001.– с 126
Бодалева А. А. Аудитория СМИ: типологии — Психология общения. Москва: Энциклопедический словарь — Когито-Центр, 2011. – с 84
Бодалева А. А. Методы измерения аудитории СМИ — Психология общения. Москва: Энциклопедический словарь —Когито-Центр, 2011. –с 133
Briggs, C.Anthropology, interviewing and communicability in contemporary society.CurrentAnthropology–Chicago :Chicago Press , 2007.– p 347
Brinkmann, S. Kvale, S. Interviews: Learning the craft of qualitative research interviewing (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage, 2005. – p 192
Castillo-Montoya, M. Preparing for interview research: The interview protocol refinement framework. The Qualitative Report, New York:Warner , 2016. –p 811.
Chenail, R. J. Interviewing the investigator: Strategies for addressing instrumentation and researcher bias concerns in qualitative research. The Qualitative Report, 2011. – p 262.
Devault, M. L. Talking and listening from women’s standpoint: Feminist strategies for interviewing and analysis. Social Problems, 1990. – p 96.
Denzin N.K, Lincoln Y. S (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed)). Thousand Oaks, CA: Sage,1994.–p 376
DiCicco-Bloom Crabtree, B. F. The qualitative research interview. Medical Education, 40, 314-321. Doi: 10.1111/j.1365-2929.2006.02418.x
Fielding, N. (Ed.), Interviewing (Vols. 1-4). Thousand Oaks, CA: Sage.2003–p 214.
Gesch-Karramanlidis, E. Reflecting on novice qualitative interviewer mistakes. The Qualitative Report, 2015.– p 726.
Jacob, S. A. Ferguson, S. P. Writing interview protocols and conducting interviews: Tips for students new to the field of qualitative research. The Qualitative Report, 2012.–-p 10
Ким М.Н. Жанры современной журналистики.– Санкт-Петербург: Питер, 2004.–с 147.
Колесниченко В. Настольная книга журналиста. – Санкт-Петербург: Раритет, 1989.– с 105.
Кринцын Е. Как брать интервью. – Москва: РосТУ, 2001.– с 80.
Қазақстан Журналистерінің тәжірибесінен. – Алматы: Рауан, 2008. – 255 б.
Қожакеев Т. Жас тілшілер серігі.— Алматы:Рауан, 1991. – 74 б
Попова, С. Утренний коктейль / Попова С. // МЕДИАПРОФИ. – 2010. – №10 (33) – 16-18б.
Прохоров Е.П. Введение в теорию журналистики.- Москва: МГУ, 1995. - 294 б.
Шыңдалиева М. Публицистика жанрлары мен пішіндері. – Астана: Көкжиек, 2012. -320 б.
Цвик В. Телевизионная журналистика. – Москва: Раритет, 2009. – с 204
Интернет ресурстар:
Подбор сюжетов для информационно-развлекательных программ // http://feod.narod.ru/serv04.htm
Интернет газета «День»// http://www.day.kiev.ua/ru/article/media/dobroe-utro

Referenses
Amandosov T. S. Zhurnalistik sheberlik zhane zhurnalistika zhanrlary. [Journalistic skills and genres of journalism.] – Almaty: Mektep, 1978. – 181 b.
Barmankulov M. Zhanry pechati, radioveshaniya, televideniya. [Genres of print, radio and television.] – Almaty: Kazakh Universiteti, 1974.– 128b.
Brown.L. Imidj put' k uspehu. [image is the way to success.] —Peter-Press, 2001. – 126 s.
Bodaleva. A. A. Auditoriya SMI: tipologii – Psihologiya obsheniya. [Media audience: typologies — Psychology of communication.] Entciclopdicheskii slovar' – M. «Kogito-Center», 2011. – 84b.
Bodaleva. A. A. Metody izmereniya auditorii SMI – Psihologiya obsheniya. [Methods of measuring the media audience – Psychology of communication.] Entciclopdicheskii slovar' – M. «Kogito-Center», 2011. – 133 s.
Briggs, C.Anthropology, interviewing and communicability in contemporary society.CurrentAnthropology–Chicago :Chicago Press , 2007.– p 347
Brinkmann, S. Kvale, S. Interviews: Learning the craft of qualitative research interviewing (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage, 2005. – p 192
Castillo-Montoya, M. Preparing for interview research: The interview protocol refinement framework. The Qualitative Report, New York:Warner , 2016. –p 811.
Chenail, R. J. Interviewing the investigator: Strategies for addressing instrumentation and researcher bias concerns in qualitative research. The Qualitative Report, 2011. – p 262.
Devault, M. L. Talking and listening from women’s standpoint: Feminist strategies for interviewing and analysis. Social Problems, 1990. – p 96.
Denzin N.K, Lincoln Y. S (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed)). Thousand Oaks, CA: Sage,1994.–p 376
DiCicco-Bloom Crabtree, B. F. The qualitative research interview. Medical Education, 40, 314-321. Doi: 10.1111/j.1365-2929.2006.02418.x
Fielding, N. (Ed.), Interviewing (Vols. 1-4). Thousand Oaks, CA: Sage.2003–p 214.
Gesch-Karramanlidis, E. Reflecting on novice qualitative interviewer mistakes. The Qualitative Report, 2015.– p 726.
Jacob, S. A. Ferguson, S. P. Writing interview protocols and conducting interviews: Tips for students new to the field of qualitative research. The Qualitative Report, 2012.–-p 10
Kim M.N. Zhanry sovremennoi zhurnalistiki. [Genres of modern journalism.] – St.Peterburg: Peter, 2004. – 47 b.
Kolesnichenko V. Nastol'naya kniga zhurnalista. [The journalist's desktop book.] – St. Petersburg: Rarity, 1989.– 105b.
Krintsyn E. Kak brat' interview. [How to interview.]– Moskva: RosTU, 2001.– 80s.
Popova, S. Utrennii kokteil. [The morning cocktail.] Mediaprofi, 2010. – №10 (33) – 16- 18s.
Prokhorov E.P. Vvedenye v teoriyu zhurnalistiki. [Introduction to the theory of journalism.]– Moskva: MGU, 1995. – 294 b.
Qazaqstan Zhurnalisterinin tazhiribesinen. [From the experience of journalists in Kazakhstan]. – Almaty: Rauan, 2008. – 255 b.
Qojakeev T. Jas tılşıler serıgı. [The companion of young journalists.] — Almaty: Rauan, 1991, 74 b
Shyndalieva M. Publicistika zhanrlary men pishinderi. [Genres and forms of journalism]– Astana: Kokzhiek, 2012. -320 b.
Tsvik V. Televisionnaya zhurnalistika. [Television journalism] – Moskva: Raritet, 2009.
Internet resources
Podbor sujetov dlya imformatsionno razvlekatel'nyh programm. [Selection of plots for infotainment]. // http://feod.narod.ru/serv04.htm
Internet gazeta «Den' ». [Online newspaper day.]// http://www.day.kiev.ua/ru/article/media/dobroe-utro

Жүктелулер

Как цитировать

Abdizhadilkyzy, Z., Korgasbayeva, A. I., & Kudaibergen, A. Z. (2023). Таңғы көңілашар бағдарламалардағы сұхбат жанрының кәсіби деңгейі мен заманауи аудиториясы. Журналистика сериясы, 68(2), 30–39. https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v68.i2.03

Шығарылым

Бөлім

Журналистика: Қоғам. Тарих. Саясат. Заң. Экономика.