Цифрлық коммуникациядағы жасанды интеллект көмегімен жасалған бейнені синтездеу мәселесі: Ресейдегі зерттеушілік тәсілдер

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v72.i2.2
        314 198

Кілттік сөздер:

жасанды интеллект, цифрлық коммуникация, БАҚ-қа сенім, БАҚ, Ресей, фейк жаңалықтар.

Аннотация

Мақаланың мақсаты – орыстілді ғылыми басылымдар арасында цифрлық коммуникацияда жасанды интеллект көмегіне жүгіну жөніндегі ғылыми пікірталастардың қазіргі тенденцияларын анықтау. Негізгі зерттеу әдісі арнайы әдебиеттерді мета-талдау болды. Талдау Ресейдің eLIBRARY.RU электронды кітапханасының мәліметтер базасы негізінде жүргізілді. eLIBRARY.RU – ғылыми ақпараттың үлкен көлеміне ашық қолжетімділікті қамтамасыз ететін әлемдегі орыс тіліндегі ғылыми мерзімді басылымдардың жетекші электронды кітапханасы. Ресейлік ғылыми дәйексөздер индексімен (РИНЦ) интеграция таңдалған тақырып бойынша жарияланымдарды іздеу тұрғысынан ең сенімді ақпаратты қамтамасыз ететін дерекқорды қарастыруға мүмкіндік береді. Тиісті басылымдарды іздеу «deepfake» кілт сөзі арқылы жүргізілді. Іздестіру нәтижесінде орыс тіліндегі 560 басылым табылды. Жасанды интеллект туралы алғашқы зерттеулер 2018 жылы жарияланды. 560 жарияланымның 159-ында кем дегенде бір сілтемесі бар екені анықталды. Мәтіндерге аннотацияларға, жарияланымдар мен басылымдардың атауларына сүйене отырып, тақырып бойынша сілтеме жасалған материалдарды жіктеу жүргізілді. Басылымдардың ең көп үлесі заң саласында және 53 пайызды құрайды. Саясаттану, БАҚ және коммуникация салаларындағы жарияланымдар сәйкесінше 9% және 10% құрайды. Ең аз басылымдар ақпараттық технологиялар мен әлеуметтану саласында байқалады. Зерттеу нәтижелеріне сүйене отырып, жасанды интеллект көмегін қолдануды зерттеу мәселесі коммуникациялар саласы үшін де, білімнің басқа салаларында да салыстырмалы түрде жаңа бағыт екенін айтуға болады. Қазіргі уақытта басылымдар саны да салыстырмалы түрде аз. Сонымен қатар, тақырыпқа деген қызығушылықтың жылдам артуы байқалады. Жасанды интеллект көмегін қолдануға мүмкіндік беретін технологияның өзі жақында пайда болғаны анық.  Алайда оны қолданудың мысалдары жеткілікті. Алынған нәтижелер негізінде цифрлық коммуникациялардағы жасанды интеллект көмегі мәселесі бойынша зерттеу жүргізудің келешегі туралы қорытынды жасалады және зерттеудің ықтимал бағыттары ұсынылады.

Авторлардың биографисы

И. А. Быков, Санкт-Петербург мемлекеттік университеті, Ресей, Санкт-Петербург

(корреспондент-автор) – саясаттану ғылымдарының докторы, Санкт-Петербург мемлекеттік университетінің журналистика және бұқаралық коммуникация жоғары мектебінің профессоры (Санкт-Петербург, Ресей, электрондық пошта: i.bykov@spbu.ru );

И. А. Гладченко, Мәскеу мемлекеттік университеті, Ресей, Мәскеу

саясаттану ғылымдарының кандидаты, Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінің Әлемдік саясат мектебінің аға оқытушысы (Мәскеу Ресей, e-mail: irinaglad94@mail.ru).

Жүктелулер

Как цитировать

Быков I. A. ., & Гладченко I. A. . (2024). Цифрлық коммуникациядағы жасанды интеллект көмегімен жасалған бейнені синтездеу мәселесі: Ресейдегі зерттеушілік тәсілдер. Журналистика сериясы, 72(2), 14–24. https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v72.i2.2

Шығарылым

Бөлім

Журналистика: Қоғам. Тарих. Саясат. Заң. Экономика.