Қазіргі қазақстандық әңгімені дамытудағы интернет-басылымдардың рөлі
DOI:
https://doi.org/10.26577/HJ.2023.v69.i3.10Аннотация
Мақалада заманауи қазақстандық әңгіменің дамуындағы интернет-басылымдардың рөлі қарастырылады.
Интернетте әртүрлі электронды басылымдар пайда болды: журналдар, сайттар, порталдар, шағын проза шығармаларының таралуына ықпал ететін кітапханалар.
Мақаланың мақсаты - қазіргі қазақстандық әңгіменің дамуындағы интернет-басылымдардың рөлін зерттеу.
Зерттеу нәтижесі желілік ресурстардың әртүрлі түрлерінің анықталуымен сипатталады. Бұл дәстүрлі әдеби журналдарға балама басылымдар. Сонымен қатар, дәстүрлі әдеби журналдарға бағытталған Интернет-журналдар; онымен қоса шығармашылық жазушылар одағының басылымдары сипатталған. Журналдарды, газеттерді, альманахтарды, баспаларды, ақпараттық порталдарды біріктіретін жаһандық жобалар да сипатталған.
Жоғарыда аталған басылымдардың қызметі қазіргі заманғы көркем әдебиетті, оның ішінде Интернет дәуірінде ең көп сұранысқа ие болған жанр қазіргі заманғы әңгімені дамытуға бағытталған. Оның аздығы оқырмандардың назары үшін күресте повесть және роман сияқты басқа жанрлармен жеңіске жетуге мүмкіндік берді.
Мақаланың теориялық маңыздылығы оның материалдары қазіргі қазақстандық әңгіме туралы идеяларды жүйелеу үшін пайдаланылуға болатындығымен анықталады. Мақаланың практикалық маңыздылығы оның ережелері мен тұжырымдары жоғары мектептегі сабақтарда заманауи қазақстандық әңгімені талдау технологиясын әзірлеу үшін пайдаланылуы мүмкін.
Түйін сөздер: қазақстандық әңгіме, Салахитдин Муминов, интернет-басылым, желілік басылым, интернет-журнал.
Библиографиялық сілтемелер
Bendixen A.A., Nagel J. Companion to The American Short Story. Oxford, Wiley-Blackwell, 2010. - 535 p.
Bonheim H. The Narrative Models: Techniques of the Short Story. -Cambridge: Brewer, 1982. - 232p.
Campbell J. Confecting Sugar: Narrative Theory and Practice in A.S. Byatt's Short Stories // Critique. - 1997. - № 38(2). - Pp. 105-122.
Clay G.R. Structuring the Short Story Novel// The Writer's Chronicle. - Vol. 31.3 (December). 1998. - Pp. 23 - 31.
Drewery C. The Modernist Short Story: Fractured Perspectives // The Cambridge History of the English Short Story. – Cambridge, 2016. – Pp.135–151.
Елеукенова Г.Ш. Казахский художественный рассказ: филологический анализ. – Алматы: Жибек жолы, 2008. – 432 с.
Гречнев В.Я. О прозе и поэзии XIX‒XX вв. - Санкт-Петербург: Соларт, 2006. - 319 с.
Hanson C. Short Story and Short Fictions 1880-1980. - London: Macmillan, 1985. - 189 p.
Kennedy J. G. Modern American Short Story Sequences. - Cambridge: Cambridge University Press, 1995. - 225 p.
Лужановский А.В. Выделение жанра рассказа в русской литературе. – Вильнюс, 1988. - 127 с.
Patea V. Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective. -Amsterdam and New York: Rodopi, 2012. - 346 p.
Reid I. The Short Story: Critical Idiom. - London: Routledge, 1991.- 76 p.
Савельева В.В. Жизнь, какую мы себе слепили (О рассказах Салахитдина Муминова)// Простор. – 2014. - № 3. – С. 126 – 128.
Скобелев В.П. Поэтика рассказа. – Воронеж: Изд-во Воронеж. ун-та, 1982. – 155с.
Scofield M. The Cambridge Introduction to The American Short Story. New York, Cambridge University Press, 2006. - 303 p.
Shaw V. The Short Story: A Critical Introduction. - London: Longman, 1983. - 304 p.
Утехин Н.П. Жанры эпической прозы. – Л.: Наука: Ленинградское отделение, 1982. – 185 с.
References
Bader A.L. (1976). The Structure of the Modern Short Story// Short Story Theories/ ed. by Ch. E. May. - Athens Ohio, 1976. - Pp. 107-115. (in Eng).
Bendixen A.A., Nagel J. (2010). Companion to The American Short Story. Oxford, Wiley-Blackwell. - 535 p. (in Eng).
Bonheim H. (1982). The Narrative Models: Techniques of the Short Story. -Cambridge: Brewer. - 232p. (in Eng).
Campbell J. (1997). Confecting Sugar: Narrative Theory and Practice in A.S. Byatt's Short Stories // Critique. - № 38(2). - Pp. 105-122. (in Eng).
Clay G.R. (1998). Structuring the Short Story Novel// The Writer's Chronicle. - Vol. 31.3 (December). - Pp. 23 - 31. (in Eng).
Drewery C. (2016). The Modernist Short Story: Fractured Perspectives// The Cambridge History of the English Short Story. – Cambridge. – Pp.135–151. (in Eng).
Eleukenova G.Sh. (2008). Kazaxskij xudozhestvenny`j rasskaz: filologicheskij analiz [Kazakh fiction story: philological analysis]. - Almaty`: Zhibek zholy`, 2008. – 432 s. (in Russ).
Grechnev V.Ya. (2006). O proze i poe`zii XIX‒XX vv. [ About prose and poetry of the XIX‒XX centuries]. - Sankt-Peterburg: Solart. - 319 s. (in Russ).
Hanson C. (1985). Short Story and Short Fictions 1880-1980. - London: Macmillan. - 189 p. (in Eng).
Kennedy J.G. (1995). Modern American Short Story Sequences. - Cambridge: Cambridge University Press. - 225 p. (in Eng).
Luzhanovskij A.V. (1988). Vy`delenie zhanra rasskaza v russkoj literature. [The selection of the genre of the story in Russian literature]. – Vil`nyus. - 127 s. (in Russ).
Patea V. (2012). Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective. -Amsterdam and New York: Rodopi. - 346 p. (in Eng).
Reid I. (1991). The Short Story: Critical Idiom. - London: Routledge. - 76 p. (in Eng).
Savel`eva V.V. (2014). Zhizn`, kakuyu my` sebe slepili (O rasskazax Salaxitdina Muminova) [The life we made for ourselves (About the stories of Salakhitdin Muminov)]. // Prostor. - № 3. – S. 126 – 128. (in Russ).
Skobelev V.P. (1982). Poe`tika rasskaza. [The poetics of the story]. – Voronezh: Izdatel`stvo Voronezhskogo universiteta. – 155s. (in Russ).
Scofield M. (2006). The Cambridge Introduction to The American Short Story. New York, Cambridge University Press. - 303 p. (in Eng).
Shaw V. (1983). The Short Story: A Critical Introduction. - London: Longman. - 304 p. (in Eng).
Utexin N.P. (1982). Zhanry` e`picheskoj prozy`. [Genres of epic prose]. – L.: Nauka: Leningradskoe otdelenie. – 185 s. (in Russ).