«Qazaqstan» ұлттық телеарнасының әлеуметтік медиадағы креативтілігі

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/HJ.2024.v72.i2.13
        15 15

Кілттік сөздер:

медиа, телеарна, әлеуметтік желі, креативті индустрия, мақсатты аудитория

Аннотация

Бүгінгі таңда әлеуметтік желіде кез келген телеарнаның парақшалары бар. Маңызды деген ақпараттарды оқырмандары мен тыңдармандарына да сол парақшалармен таныстырып отырады. Бұл журналистикатану саласында операктивтілік, жылдамдық көрсеткішінің біріне саналып, кез келген жерден ақпарат қабылдауға мүмкіндік береді.  Осылайша, бүгінгі таңда ақпаратты тек масс медиада ғана емес, сонымен бірге әлеуметтік желіде тарату ковергентті журналистиканың бір бөлігіне айналды десек болады.

Мақалада «Qazaqstan» ұлттық телеарнасының әлеуметтік желідегі парақшаларының талдай отырып, оның креативтілігі сараланады. Осы арқылы оның мақсатты аудитория жинап, телекөрермендерін тартуда нендей қызметтер атқарып жатқандығы сараланады.

Зерттеудің мақсаты – «Qazaqstan» телеарнасының әлеуметтік желідегі жұмысын саралай отырып, оны зерттеу. Бұл мақалада телеарнаның Instagram, YouTube және Telegram арналары салыстырылып баға беріледі. Зерттеуде осы сала мамандарының ғылыми еңбектері негізінде қарастылылмақ. Жалпы әлеуметтік желідегі телеарнаның бет-бейнесі телекөрермендер жинауға қаншалықты қауқарлы екендігі де анализделеді.

Зерттеудің ғылыми идеясы – телеарнаның бүгінгі таңдағы креативті индустриядағы орынын оқырмандарға таныстыра отырып, әлеуметтік желідегі оның формасының айырмашылықтары мен артықшылықтарын бағамдау. Осы арқылы әлеуметтік желідегі негізгі теорияларға ғана емес, сонымен бірге оның практикалық деңгейде қолданылуы да қарастырылу жоспарда бар. Жалпы алғанда телеарнаны әлеуметтік желідегі аудиторияға таныстыру мүмкіндіктері де бағамдалады.

Зерттеу жұмысында эмпирикалық зерттеуге негізделіп, дедуктивті және индуктисті логиканы басшылыққа алады. Зерттеу қорытындысы көрсеткендей, телеарна әлеуметтік желілері арқылы да өздеріне көрермен жинап отырғандығын көрсетеді. Бұл «Qazaqstan» ұлттық телеарнасының заман талабына сай, түрленіп келе жатқандығын көрсетеді.

Әлеуметтік желіде жұмыс жасап, тұрақты оқырмандарды тарту – заман талабы. Себебі, ол кез келген салада өзіндік қолтаңбасын сақтай отырып, оның шығармашылық еркіндігіне жол ашуы керек. Бүгінгі таңдағы қоғамның сұранысы бойынша телеарналардың әлеуметтік желідегі парақшаларының болуы оның заманмен үйлесімділігінің көрінісі десек болады. Осылайша, бұл телеарнаға тұрақты оқырмандарды қызықтырумен қатар, оларды тұрақты көрермендерге айналуына да көмектеседі деп айта аламыз.

Библиографиялық сілтемелер

Abrahamson K.: Social Media Is the New Television: Viewership Is Moving Away from Linear Television to Go Further Online. [Электронды ресурс] – 2017. – URL:http://www.adweek.com/digital/kurt-abrahamson-sharethis-guest-postsocial-media-is-the-new-television/#/ (қаралған күні:13.12.2023.)

Atifi H., Marcoccia M. Exploring the Role of Viewers’ Tweets in French TV Political Programs: Social TV as a New Agora? // In Discourse Context & Media. – 2017. - Vol. 19, №1 - p. 31-38.

Әлімжанова А. Мультимедиалық журналистика. - Алматы : Қазақ ун-ті, 2020. – 160 б.

Әлімжанова А. Блогтық журналистика. - Алматы : Қазақ ун-ті, 2016. – 111 б.

Bykov I. et al.: Internet Technologies in Public Relations. Sankt Peterburh : Roza Mira, 2010.

Grenier E., Fair, C., Schumaker R. Social Media: Is It a Valid Source for Creating New Business?. In Journal of Creative Communications, 2014, Vol. 9, No. 2, p. 147-159.

Hill S.: Social TV: Linking Content, Buzz and Sales. – 2017. – URL:https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/video/social-tv/ (қаралған күні:13.12.2023.)

Қалиаждарова Ш.Ы., Сейтжанова Ж.Д. Қазақстан телеарналарындағы интерактивті үдерістер // Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің Хабаршысы. Журналистика сериясы. – 2020. - №3 (152). – 52-61 б.

Қазақстандықтардың қай телеарналарды көп көретіні туралы зерттеу нәтижесі жарияланды. [Электрон. ресурс]. – URL: https://kipd.kz/article/qazaqstandyqtardyn-qai-telearnalardy-kop-koretini-turaly-zertteu-natijesi-jariyalandy (қаралған күні: 13.12.2023).

Касымбекова Н.М., Шыңғысова Н.Т. Әлеуметтік желілердің қоғамдық пікір қалыптастырудағы рөлі // ҚазҰУ хабаршысы. Журналистика сериясы. – 2022. - №3 (65). – 68-76 б. DOI: https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1613

Kitsa M. Social Networks and Media Literacy: How to Use Safe. // In Media Education. – 2017. - Vol. 54, №3 - p. 79-90.

Kitsa Mariana, Mudra Iryna. Social media tools for tv programmes promotion // Communication Today. – 2018. - Vol. 9, №2 – p. 56-72.

Meyrowitz, J. We Liked to Watch: Television as Progenitor of the Surveillance Society. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 2009. 625(1), 32-48. https://doi.org/10.1177/0002716209339576

Rubik, Andrea. "The Role of Social Media in Creativity Management in Advertising Agencies." IJESMA vol.14, no.1 2022: pp.1-18. http://doi.org/10.4018/IJESMA.296583

Sarmah, Roktim, et al. "Perception and Awareness of Youth Toward the Social Advertising Campaigns Being Run by Private Brands." IJABIM vol.14, no.1 2023: pp.1-20. http://doi.org/10.4018/IJABIM.320491

Сaурбaевa А.Ж., Бaйгожинa Д.О. Қaзaқстaндa aқпaрaттық жүйенің aқпaрaттық әлеуметтік желіге aуысуы және БАҚ-тa қaзіргі aқпaрaт технологиялaрын мәдени ұтымды пaйдaлaну // ҚазҰУ хабаршысы. Журналистика сериясы. – 2019. - №2 (52). – 182-194 б.

Сұлтанбаева Г. Мультимедиалық журналистика. - Алматы : Қазақ ун-ті, 2016. – 124 б.

Цвик В. Телевизионная журналистика. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2009. – с. 494.

Referenses

Abrahamson K.: Social Media Is the New Television: Viewership Is Moving Away from Linear Television to Go Further Online. [Elektrondy resurs] – 2017. – URL:http://www.adweek.com/digital/kurt-abrahamson-sharethis-guest-postsocial-media-is-the-new-television/#/ (қaralғan kүnі:13.12.2023.)

Atifi H., Marcoccia M. (2017) Exploring the Role of Viewers’ Tweets in French TV Political Programs: Social TV as a New Agora? In Discourse Context & Media. Vol. 19, №1 - p. 31-38.

Әlіmzhanova A. (2020) Mul'timedialyқ zhurnalistika. [Multimedia journalism] Almaty : Қazaқ un-tі., 160 b.

Әlіmzhanova A. (2016) Blogtyқ zhurnalistika. [Blog journalism] Almaty : Қazaқ un-tі., 111 b.

Bykov I. et al. (2010) Internet Technologies in Public Relations. Sankt Peterburh : Roza Mira.

Grenier E., Fair C., Schumaker R. (2014) Social Media: Is It a Valid Source for Creating New Business?. In Journal of Creative Communications, Vol. 9, No. 2, p. 147-159.

Hill S. (2017) Social TV: Linking Content, Buzz and Sales. Available at: URL:https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/video/social-tv/ (қaralғan kүnі:13.12.2023.)

Қaliazhdarova SH.Y., Sejtzhanova ZH.D. (2020) Қazaқstan telearnalaryndaғy interaktivtі үderіster [Interactive processes on Kazakhstan television] L.N. Gumilev atyndaғy Euraziya ұlttyқ universitetіnің Habarshysy. ZHurnalistika seriyasy. №3 (152). – 52-61 b.

Қazaқstandyқtardyң қaj telearnalardy kөp kөretіnі turaly zertteu nәtizhesі zhariyalandy. [The results of a study on which TV channels Kazakhstanis watch the most have been published.] Available at: https://kipd.kz/article/qazaqstandyqtardyn-qai-telearnalardy-kop-koretini-turaly-zertteu-natijesi-jariyalandy (қaralғan kүnі: 13.12.2023).

Kasymbekova N.M., SHyңғysova N.T. (2022) Әleumettіk zhelіlerdің қoғamdyқ pіkіr қalyptastyrudaғy rөlі [The role of social networks in public opinion shaping] ҚazҰU habarshysy. ZHurnalistika seriyasy. №3 (65). 68-76 b. DOI: https://bulletin-journalism.kaznu.kz/index.php/1-journal/article/view/1613

Kitsa M. (2017) Social Networks and Media Literacy: How to Use Safe. In Media Education. Vol. 54, №3 - p. 79-90.

Kitsa Mariana, Mudra Iryna. (2018) Social media tools for tv programmes promotion // Communication Today. Vol. 9, №2. p. 56-72.

Meyrowitz, J. (2009). We Liked to Watch: Television as Progenitor of the Surveillance Society. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 625(1), 32-48. https://doi.org/10.1177/0002716209339576

Rubik, A. (2022). The Role of Social Media in Creativity Management in Advertising Agencies. International Journal of E-Services and Mobile Applications (IJESMA), 14(1), 1-18. http://doi.org/10.4018/IJESMA.296583

Sarmah, R., Khatun, A., & Singh, A. (2023). Perception and Awareness of Youth Toward the Social Advertising Campaigns Being Run by Private Brands. International Journal of Asian Business and Information Management (IJABIM), 14(1), 1-20. http://doi.org/10.4018/IJABIM.320491

Saurbaeva A.ZH., Bajgozhina D.O. (2019) Қazaқstanda aқparattyқ zhүjenің aқparattyқ әleumettіk zhelіge auysuy zhәne BAҚ-ta қazіrgі aқparat tekhnologiyalaryn mәdeni ұtymdy pajdalanu [The transition of the information system to the information social network in Kazakhstan and the rational and cultural use of modern information technologies in the media] ҚazҰU habarshysy. ZHurnalistika seriyasy. №2 (52). 182-194 b.

Sұltanbaeva G. (2016) Mul'timedialyқ zhurnalistika. [Multimedia journalism.] Almaty : Қazaқ un-tі, 124 b.

Cvik V. (2009) Televizionnaya zhurnalistika. [Television journalism.] M. : YUNITI-DANA, s. 494.

Авторлар туралы мәлімет:

Тлепова Алуа Маратқызы (корреспондент автор) – әлеуметтік ғылымдар магистрі, Журналистика және саясаттану факультеті, Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті (Астана қ., Қазақстан, эл.почта: tlepova.alua@gmail.com);

Information about authors:

Tlepova Alua (corresponding author) – Master of Social Sciences, Faculty of Journalism and Political Science, L.N. Gumiliov Eurasian National University (Astana, Kazakhstan, е-mail: tlepova.alua@gmail.com)

Поступило 2 марта 2024 г.

Принято 14 мая 2024 г.

Жүктелулер

Жарияланды

2024-05-27